Prelegenci
prof. dr hab. Witold Abramowicz
prof. dr hab. Witold Abramowicz
Doradca Rektora Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu do spraw sztucznej inteligencji i transformacji cyfrowej.
Mariusz Adamiak
Mariusz Adamiak
Posiada 30 letnie doświadczenie na rynkach finansowych. Zaczynał karierę zawodową jako makler w Centralnym Domu Maklerskim Pekao SA. Od 1996 roku, przez 15 lat zajmował się zarządzaniem funduszami inwestycyjnymi, w tym przez 7 lat jako dyrektor Departamentu Zarządzania Aktywami w Pioneer Investments, ówczesnego lidera polskiego rynku zarządzania aktywami. Pracował w zagranicznych oddziałach Pioneer Investments, w których zarządzał funduszami inwestującymi na rynkach Europy, Azji i Afryki. W PKO Banku Polskim pełni funkcję dyrektora Biura Strategii Rynkowych. Jest również członkiem rady nadzorczej PKO TFI, największego towarzystwa funduszy inwestycyjnych w Polsce zarządzającego aktywami ponad 50 mld zł. oraz szefem komitetu inwestycyjnego w spółkach ubezpieczeniowych grupy kapitałowej.
Ayhan Akbaba
Ayhan Akbaba
Ukończył wydział handlu międzynarodowego na Uniwersytecie Baskent. Ponad 15 lat globalnego doświadczenia zawodowego w Turcji, na Ukrainie, w Rosji, Chinach i Grecji.
Założył firmę CD GROUP w 2019 roku w dziedzinie logistyki, usług niestandardowych, rolnictwa, energii odnawialnej i doradztwa inwestycyjnego. CD GROUP działa w Ukrainie, Turcji, Bułgarii, Serbii i Rumunii.
Ayhan Akbaba jest członkiem zarządu Turecko-Ukraińskiego Stowarzyszenia Przedsiębiorców od 2017 roku. Od 2021 r. jest przedstawicielem krajowym Światowej Rady Biznesu Tureckiego (DTİK) na Ukrainie, a od września 2023 r. jest przewodniczącym Komitetu Regionalnego Eurazji.
Anna Augustyniak
Anna Augustyniak
Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji UMCS, a także studiów podyplomowych w zakresie zdrowia publicznego, służby publicznej oraz zarządzania zasobami ludzkimi. Posiada wieloletnie doświadczenie w samorządzie, w tym m.in na stanowisku Sekretarz Województwa Lubelskiego w latach 2014-2018, Dyrektorki Kancelarii Marszałka w latach 2010-2014, pracowała także w Lubelskim Oddziale Wojewódzkim Narodowego Funduszu Zdrowia oraz w Centrum Onkologii Ziemi Lubelskiej.
W latach 2019-2024 pełniła funkcję Eksperta Prezydenta w Departamencie Prezydenta. Współpracuje z wieloma fundacjami i stowarzyszeniami na terenie miasta i województwa, a także środowiskami kombatanckimi i patriotycznymi. Obecnie jako Zastępca Prezydenta ds. Społecznych kieruje Departamentem Spraw Społecznych Urzędu Miasta Lublin.
Bartłomiej Babuśka
Bartłomiej Babuśka
Ekonomista, przedsiębiorca, doświadczony menedżer, działacz społeczny i samorządowy.
W 2015 roku objął funkcję Konsula Honorowego Ukrainy w Tarnowie i równocześnie prezesa zarządu Polsko-Ukraińskiego Instytutu Pomocy i Rozwoju.
Obecnie pełni funkcję Prezesa Funduszu Górnośląskiego S.A. w Katowicach.
Radny Rady Miejskiej w Tarnowie w latach 2002 - 2015. W latach 2006 - 2013 przewodniczący Komisji Ekonomicznej Rady Miejskiej w Tarnowie.
Pracę na stanowiskach menedżerskich rozpoczął w 2001 roku obejmując funkcję prezesa zarządu Tarnowskiej Fabryki Okien Oknotar Sp. z o.o., następnie w latach 2003 - 2005 kierował jako prezes zarządu firmą hotelarską OHW Sp. z o.o. w Tarnowie.
W latach 2009 – 2010 pełnił funkcję prezesa zarządu Fabios S.A. z siedzibą w Białce współpracując z Ministerstwem Skarbu przy prywatyzacji spółki. W 2011 r. objął funkcję prezesa zarządu Małopolskiego Centrum Biotechniki Sp. z o.o. w Krasnem, którą pełnił do roku 2012. Po prywatyzacji MCB Sp. z o.o. w roku 2012 rozpoczął pracę jako prezes zarządu w PRZ S.A. w Krakowie, którą to spółką kierował do 2015 roku.
Pracował w radach nadzorczych następujących firm: TBS Kwatera, PZL Wola S.A., Naftoserwis Sp. z o.o. , Tauron Ciepło S.A. , Kopalnia Wapienia Czatkowice, Krakowskie TBS Sp. z o.o., MARR S.A., PUK Sp. z o.o., MPGK Sp. z o.o.
Mykola Baksheyev
Mykola Baksheyev
Jest merem od 2015 roku do chwili obecnej. Zajmuje się reprezentowaniem hromady na arenie międzynarodowej w celu poszukiwania partnerów i darczyńców, mając na celu poprawę warunków życia mieszkańców Perwomajszczyzny oraz wymianę doświadczeń w zakresie przywrócenia i niezależności energetycznej infrastruktury krytycznej hromady. Przyczynia się do rozwoju młodzieży i ruchu charytatywnego w społeczności. Do jego priorytetowych zadań należy pomoc wojsku w osiągnięciu wspólnego zwycięstwa oraz poprawa rozwoju społecznego, kulturalnego, przemysłowego i gospodarczego hromady Perwomajsku.
Edwin Bendyk
Edwin Bendyk
Prezes zarządu Fundacji im. Stefana Batorego. Zawodowo dziennikarz, publicysta i pisarz, publicysta tygodnika „Polityka”. Członek Polskiego PEN-Clubu i European Council on Foreign Relations. Prowadzi blog „Antymatrix” oraz podcast „Rozumieć Ukrainę” Ostatnio wydał książkę „W Polsce, czyli wszędzie. Rzecz o upadku i przyszłości świata”.
Julia Boguslavska
Julia Boguslavska
Ukrainka z Doniecka, Polka z Wrocławia, magister prawa publicznego i stosunków międzynarodowych. Studentka studiów magisterskich Akademii Wojskowej na kierunku "Bezpieczeństwo narodowe". Prowadzi własną agencję marketingową halobrands.pl we Wrocławiu. Posiada bogate doświadczenie w pracy w trzecim sektorze, projektach międzynarodowych oraz biznesie. Od 2002 roku zdobywała doświadczenie zawodowe w ONZ w Kijowie i misji EUBAM w Odessie. Od początku 2022 roku jest założycielką projektu „Ukrainka w Polsce", który przekształcił się w fundację. Głównym celem organizacji jest integracja Ukrainek w polskie społeczeństwo, rozwój osobisty i zawodowy, a także zaangażowanie Ukrainek w polskie środowisko zawodowe i biznesowe, w tym na rynku pracy, poprzez edukację. Twórczyni projektu Bezpieczeństwo360° dla Ukraińskich uchodźczyń.
Volodymyr Byelyy
Volodymyr Byelyy
Z zaangażowaniem służy społeczeństwu w trudnym dla Ukrainy czasie, wspierając mieszkańców hromady i Siły Zbrojne. Skupia się na utrzymaniu stabilnej infrastruktury oraz pomocy osobom wewnętrznie przesiedlonym, zapewniając im schronienie. Ważnym elementem jego działań jest rozwój alternatywnych źródeł energii, w tym projektów energetyki słonecznej, co zwiększa niezależność hromady. Mimo trudności kontynuuje realizację tych projektów, wspierając społeczność w radzeniu sobie z kryzysem energetycznym.
Piotr Ciarkowski
Piotr Ciarkowski
Związany z Ukrainą od 1987. 1987-92 studia w Kijowie w ramach wymiany studentów delegowany z polskiej uczelni SGGW.
Od 1994 współzałożyciel i dyrektor firmy Bikor działającej do chwili obecnej w branży budownictwa przemysłowego w Ukrainie. (Konstrukcje stalowe, antykorozja przemysłowa, przedstawiciel PGNiG Technologie)
Właściciel, współwłaściciel innych również poza branżowych inicjatyw gospodarczych na terenie Ukrainy.
Współzałożyciel Fundacji "Dobry Brat" leczącej ukraińskich żołnierzy od 2014 roku.
W latach 2015-2023 prezes zarządu MSPPU.
Obecnie wiceprezes PUIG, członek zarządu MSPPU.
Mateusz Ciesielski
Mateusz Ciesielski
Ekspert rynku IT z 20 letnim doświadczeniem w obszarze oprogramowania dla biznesu. Doświadczenie zdobywał pracując dla globalnych dostawców systemów informatycznych w obszarze raportowania i zaawansowanej analityki. Od 9 lat związany z firmą DataWalk, dostawcą analityki dla największych organizacji publicznych i prywatnych, opartej o modele grafowe i sztuczną inteligencję. Odpowiada m.in. za współpracę z Organizacją Narodów Zjednoczonych w obszarze analityki śledczej w zakresie zbrodni ludobójstwa i zbrodni wojennych oraz jest zaangażowany we współpracę z instytucjami bezpieczeństwa Ukrainy w zakresie zwalczania przestępczości.
Mirosław Czekaj
Mirosław Czekaj
Mirosław Czekaj ma bogate, blisko 30-letnie doświadczenie w zarządzaniu dużymi podmiotami gospodarczymi, w tym bankami i instytucjami finansowymi.
W latach 1996-1997 był członkiem Rady Nadzorczej Pomorskiego Banku Kredytowego w Szczecinie, a w latach 2004-2006 był wiceprezesem Banku Gospodarstwa Krajowego.
Od 2009 do 2016 r. pełnił funkcję wiceprzewodniczącego Rady Nadzorczej PKO Banku Polskiego oraz przewodniczącego Komitetu Audytu w tym banku.
Wielokrotnie był przewodniczącym lub członkiem rad nadzorczych, m.in. Miejskich Zakładów Autobusowych, Metra Warszawskiego, Miejskiego Przedsiębiorstwa Taksówkowego oraz Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej.
Od stycznia 2007 do kwietnia 2024 r. Mirosław Czekaj pełnił funkcję skarbnika m.st. Warszawy.
Doktor habilitowany Mirosław Czekaj jest adiunktem w Kolegium Nauk o Przedsiębiorstwie SGH w Warszawie, gdzie specjalizuje się w zagadnieniach naukowych dotyczących w szczególności finansów publicznych, w tym planowania budżetowego oraz sprawozdawczości finansowej. Jest autorem kilkudziesięciu publikacji o tej tematyce w krajowych i zagranicznych czasopismach naukowych.
Mirosław Czekaj jest biegłym rewidentem nr 8476.
Magda Dąbrowska
Magda Dąbrowska
Managerka z ponad 22-letnim doświadczeniem w sektorze HR. Wiceprezeska i Dyrektorka Zarządzająca Centrum Usług Wspólnych Grupy Progres. Bierze aktywny udział w tworzeniu i modyfikacji polityki kadrowej. Doradza w zakresie opracowywania koncepcji rozwoju oraz długo i krótkoterminowych planów działalności Spółki, czy w obszarach niezbędnych do podejmowania decyzji inwestycyjnych.
Współtworzyła Kodeks Etyki stanowiący drogowskaz dla działań podejmowanych przez spółki Grupy Kapitałowej w relacjach ze współpracownikami, klientami indywidualnymi i biznesowymi, dostawcami, konkurencją oraz otoczeniem społecznym. Zwolenniczka idei odpowiedzialnego biznesu i orędowniczka inicjatyw wspierających osoby z niepełnosprawnościami oraz potrzebujących wsparcia.
Absolwentka Politechniki Gdańskiej, Dyrektorka przedstawicielstwa Polsko – Ukraińskiej Izby Gospodarczej, członkini Business Centre Club, inicjatorka i sygnatariuszka Europejskiej Karty Różnorodności, członkini Rady Partnerstwa Inclu(vi)sion, członkini zarządu Stowarzyszenia Pracodawców Zatrudniających Cudzoziemców We!come.
Paweł Dąbrowski
Paweł Dąbrowski
Doktor nauk prawnych, specjalizujący się w prawie i postępowaniu administracyjnym, w szczególności prawie o cudzoziemcach. Autor licznych publikacji naukowych z tego zakresu. W latach 2006-19 członek Rady ds. Uchodźców, a w latach 2014-19 jej przewodniczący. Od kwietnia 2024 r. Dyrektor Departamentu Spraw Międzynarodowych i Migracji MSWiA.
Zbigniew Derdziuk
Zbigniew Derdziuk
Prezes ZUS, ekspert w dziedzinie finansów, zarządzania i ubezpieczeń. W dotychczasowej karierze, od 1989 r. pracował w administracji publicznej, w tym pełnił również wysokie funkcje w rządzie. Był ministrem w rządzie Donalda Tuska, a także sekretarzem stanu w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów w rządach Jerzego Buzka i Kazimierza Marcinkiewicza.
W latach 2009–2015 kierował Zakładem Ubezpieczeń Społecznych. Za jego kadencji wprowadzono Platformę Usług Elektronicznych (PUE ZUS), elektroniczne zwolnienia lekarskie e-ZLA oraz wprowadzono nowoczesne zarządzanie i zmieniono wizerunek Zakładu. Był przewodniczącym Komisji Kontroli Międzynarodowego Stowarzyszenia Zabezpieczenia Społecznego ISSA z siedzibą w Genewie. W kwietniu br. ponownie powołany na stanowisko prezesa ZUS. Obecnie jest przewodniczącym Komitetu Sterującego Europejskiej Sieci ISSA (IEN), członkiem Biura ISSA oraz przewodniczącym Komisji Technicznej ISSA ds. ubezpieczeń z tytułu starości, niezdolności do pracy i śmierci żywiciela.
Ponadto pracował w bankowości (m.in mBank, Bank Pocztowy i PKO BP), mediach i konsultingu m.in w Ukrainie.
Martine Diss
Martine Diss
Martine pracuje nad wspieraniem współpracy biznesowej UE-Ukraina w jednostce odpowiedzialnej za Forum Przemysłowe, Sojusze i Klastry. Pomaga ukraińskim MŚP zapoznać się z jednolitym rynkiem UE i zachęca firmy z UE do inwestowania i prowadzenia działalności gospodarczej w Ukrainie.
Uzyskała wykształcenie wyższe na Uniwersytecie w Strasburgu we Francji (1985 r.), licencjat w Bridgewater College w USA (1986 r.), dyplom ze stosunków międzynarodowych w Instytucie Genewskim (1987 r.) oraz tytuł magistra na Uniwersytecie Paris II.
Mihnea-Claudiu Drumea
Mihnea-Claudiu Drumea
Mihnea Claudiu Drumea (licencjat 1999, Uniwersytet Luciana Blagi w Sybinie, doktorat 2007, Uniwersytet Babes-Bolyai w Klużu) jest profesorem prawa pracy, prawa transportowego i historii prawa na Uniwersytecie Spiru Haret oraz profesorem stowarzyszonym prawa morskiego w Akademii Marynarki Wojennej Mircea cel Batran. Do tej pory opublikował 8 podręczników z zakresu prawa pracy, praw zabezpieczenia społecznego i prawa transportowego oraz ponad 30 referatów na konferencjach krajowych i międzynarodowych. Prowadził wykłady na warsztatach (Galati, 2013, Francja, 2009 i 2015) i w ramach konkretnych projektów (2013-2015), wygłaszał przemówienia na ponad 40 konferencjach i uczestniczył w 7 projektach z funduszy europejskich. W latach 2011-2021 pełnił funkcję dziekana Wydziału Prawa i Administracji Publicznej Uniwersytetu Spiru Haret w Konstancy.
Od 2021 r. został mianowany sekretarzem stanu w Ministerstwie Pracy i Ochrony Socjalnej do 2022 r., kiedy to został doradcą premiera rządu Rumunii.
Od lipca 2023 r. jest mianowany sekretarzem stanu w Sekretariacie Generalnym Rządu Rumunii.
Rafał Dutkiewicz
Rafał Dutkiewicz
Rafał Dutkiewicz ukończył Politechnikę Wrocławską, Wydział Podstawowych Problemów Techniki, kierunek – Matematyka Stosowana. W 2002 roku został pierwszym prezydentem Wrocławia wybranym w wyborach bezpośrednich. Pełnił urząd nieprzerwanie przez 4 kadencje do 2018 roku. Od kwietnia 2019 przebywał w Berlinie, w elitarnym gronie Richard von Weizsäcker Academy na zaproszenie Fundacji Boscha. Obecnie jest związany z kilkoma startupami zajmującymi się najnowocześniejszymi trendami w produkcji żywności. W marcu 2023 r. Rafał Dutkiewicz objął funkcję Prezesa Pracodawców RP.
Agnieszka Falkowska
Agnieszka Falkowska
Agnieszka Falkowska od ponad 10 lat jest związana z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, gdzie systematycznie rozwija swoją wiedzę i kompetencje. Pierwsze 2 lata pełniła funkcję Dyrektora Departamentu Wsparcia Sprzedaży, gdzie zarządzała siecią oddziałów Banku oraz była członkiem Komitetu Kredytowego, następnie przez ok 6 lat zarządzała zespołem finansowania projektów inwestycyjnych w roli Zastępcy Dyrektora Departamentem Finansowania Strukturalnego.
Obecnie, jako Dyrektor Departamentu Międzynarodowych Instrumentów Rozwojowych koncentruje się na rozwijaniu nowej działalności i roli Banku jako partnera wdrażającego instrumenty Komisji Europejskiej w obszarze pomocy rozwojowej oraz współpracy międzynarodowej. Posiada wieloletnie doświadczenie zdobyte w międzynarodowych bankach w zakresie finansowania strukturalnego oraz współpracy i budowania relacji z partnerami lokalnymi i międzynarodowymi oraz w finansowaniu i współpracy z sektorem publicznym.
Studiowała finanse i bankowość w Szkole Głównej Handlowej (SGH) w Warszawie; była stypendystką na francuskiej Haute Etude Commerciale (HEC) w Paryżu, następnie zdobyła tytuł MBA na Switzerland University of Montreaux.
Konrad Fijołek
Konrad Fijołek
Urodzony w 1976 roku w Rzeszowie. Absolwent Wydziału Socjologii Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie.
W latach 1998 – 2021 radny miasta Rzeszowa. W latach 2006–2010 przewodniczący Rady Miasta Rzeszowa. W 2015 r. powołał ruch miejski „Rzeszów Smart City”, który stał się propagatorem wykorzystania nowoczesnych technologii w zarządzaniu miastem. Współautor projektu Urban Lab, miejskiego laboratorium w centrum Rzeszowa.
Od 13 czerwca 2021 roku Prezydent Miasta Rzeszowa.
Kateryna Glazkova
Kateryna Glazkova
SUP to największe stowarzyszenie ukraińskich niezależnych przedsiębiorców, nie ma powiązań z kapitałem politycznym ani oligarchicznym. Pod przywództwem Kateryny SUP zjednoczył ponad 1200 firm z całej Ukrainy, otworzył oddziały w Odessie, Dnieprze, Lwowie, Chmielnickim oraz europejskie biuro w Warszawie. .
Kateryna z powodzeniem reprezentuje głos niezależnego ukraińskiego biznesu na arenie międzynarodowej. Była prelegentką na takich wiodących wydarzeniach jak Ukraine Future Summit (Bruksela), Forum 2000 (Praga), Europejskie Forum Nowych Idei EFNI (Sopot), Kongres Odbudowy Ukrainy COMMON FUTURE (Poznań), ReBuild Ukraine (Warszawa), Ukraine Recovery Forum (Lugano) i wiele innych.
Kateryna jest także członkiem Rady Koalicji Środowisk Biznesowych na rzecz Modernizacji Ukrainy, która zrzesza ponad 90 stowarzyszeń Ukrainy. Aktywnie angażuje się w działalność publiczną jako członek zarządu Fundacji „Dzieci o Bohaterach”.
Kateryna uzyskała tytuł magistra administracji biznesowej w Szkole Biznesu UCU oraz tytuł magistra dziennikarstwa na Moskiewskim Uniwersytecie Państwowym. Posiada 7-letnie doświadczenie dydaktyczne w Szkole Dziennikarstwa Ekonomicznego (wspólny projekt „Ukraińskiej Prawdy” i Deutsche Welle).
Posiada nienaganną reputację biznesową, wysoki poziom zaufania zarówno ze strony krajowych przedsiębiorców, jak i przedstawicieli władz państwowych i środowisk eksperckich. Wierzy w przedsiębiorczość, broni wartości demokracji, wolnego rynku, zdrowej konkurencji i przejrzystego dialogu prywatno-publicznego.
Adam Gramala
Adam Gramala
Jeden ze współzałożycieli i główny inżynier ENFORCE Medical Technologies – jedynej polskiej firmy i jednej z pięciu na świecie, która opracowała i wdrożyła nowoczesne technologie protetyki kończyny dolnej, w tym bioniczną protezę stopy. Od 2022 roku angażuje się w pomoc ukraińskim weteranom, zapewniając protezy rannym oraz szkoląc we współpracy z polskimi specjalistami ukraińskich protetyków. Działania te zostały nagrodzone tytułem Flagship Project podczas URC Berlin 2024 za koncepcję lokalnych centrów protetycznych połączonych w jeden system za pomocą narzędzi IT. Absolwent Inżynierii Biomedycznej Politechniki Poznańskiej, gdzie obecnie prowadzi zajęcia ze studentami.
Łukasz Gwiazdowski
Łukasz Gwiazdowski
Łukasz Gwiazdowski przez ponad dwadzieścia lat pracował na stanowiskach kierowniczych w firmach branży elektroniki użytkowej i grzewczej. Od 2009 roku zarządzał sprzedażą jako dyrektor handlowy w INDESIT Company. Po przejęciu firmy przez Whirlpool Corporation objął stanowisko dyrektora handlowego. Od września 2016 roku był Dyrektorem Generalnym w firmie Candy Hoover a następnie od 2017 roku Dyrektorem Zarządzającym i Prezesem Zarządu w firmie VAILLANT SAUNIER DUVAL Sp. z o.o.
Yevhenii Harkavyi
Yevhenii Harkavyi
20 lat pracy w branży ciepłowniczej. Praktyk.
W swojej karierze zawodowej przeszedł drogę od elektryka do TOP menadżera. Ma 10-letnie doświadczenie w zarządzaniu.
Od rozpoczęcia wojny – menadżer kryzysowy w zakresie manewrowego generowania: odbudowa przedsiębiorstwa po atakach rakietowych. Jako dyrektor techniczny wraz z zespołem Spółki przywrócił eksploatację bloków energetycznych do poziomu z okresu przedwojennego, czyli do poziomu z 2014 roku.
Mykhailo Ishchuk
Mykhailo Ishchuk
Obejmuje stanowisko od grudnia 2020 roku.
Priorytetowym zadaniem w tej chwili jest odbudowa i rozwój miejskiej wspólnoty terytorialnej Izium. Koordynuje działalność przedsiębiorstw komunalnych hromady. Przyczynia się do organizacji ich wsparcia materialnego i technicznego, kadrowego i finansowego. Koordynuje realizację państwowych programów rozwoju mieszkalnictwa i usług komunalnych. Przyczynia się do rozwoju alternatywnych źródeł energii. Dokłada wszelkich starań, aby zapewnić stabilne funkcjonowanie infrastruktury hromady i poprawić warunki życia mieszkańców. Zawsze otwarty na dialog i współpracę.
Krzysztof Izdebski
Krzysztof Izdebski
Członek Zarządu, Główny specjalista ds. rzecznictwa i rozwoju, Fundacja im. Stefana Batorego.
Członek Rady Programowej Archiwum Osiatyńskiego oraz Consul Democracy Foundation.
Absolwent programów Marshall Memorial, Marcin Król oraz Recharge Advocacy Rights in Europe.
Jest prawnikiem, absolwentem Uniwersytetu Warszawskiego i specjalizuje się w dostępie do informacji publicznej, ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego oraz wpływie technologii na demokrację.
Posiada szerokie doświadczenie w budowaniu relacji pomiędzy administracją publiczną a obywatelami.
Jest autorem publikacji z zakresu przejrzystości, technologii, administracji publicznej, korupcji oraz partycypacji społecznej.
Wojciech Jankowiak
Wojciech Jankowiak
Wojciech Jankowiak urodził się w 1956 roku. Jest absolwentem prawa na Uniwersytecie im. A. Mickiewicza w Poznaniu oraz studiów podyplomowych Szkoły Głównej Planowania i Statystyki w Warszawie.
Był Wiceprezydentem Poznania (1989-1990), Wicewojewodą Poznańskim (1996-1998) i I Wicewojewodą Wielkopolskim (2001-2003). Od 2006 roku pełni funkcję Wicemarszałka Województwa Wielkopolskiego, odpowiedzialnego m.in. za rozwój infrastruktury, przedsiębiorczości i rynku pracy. Reprezentuje region w Kongresie Władz Lokalnych i Regionalnych Rady Europy.
Był Wiceprezesem Portu Lotniczego Poznań-Ławica i członkiem Rady Nadzorczej Telewizji Polskiej. Jest Prezesem Towarzystwa im. Stanisława Mikołajczyka i Przewodniczącym Zarządu Stowarzyszenia Absolwentów UAM. Odznaczony Krzyżem Kawalerskim Orderu Odrodzenia Polski.
Andrius Kalindra
Andrius Kalindra
Ambasador Andrius Kalindra ma wieloletnią karierę w służbie dyplomatycznej w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Republiki Litewskiej. Wcześniej służył w krajowej misji dyplomatycznej w Federacji Rosyjskiej, Organizacji Bezpieczeństwa i Współpracy w Europie (OBWE, Austria) i Organizacji Narodów Zjednoczonych (Nowy Jork, USA), a niedawno zakończył swoją misję jako ambasador w Gruzji.
W trakcie swojej kariery zawodowej pan Kalindra przyczynił się do krajowych i regionalnych inicjatyw w zakresie polityki zagranicznej i bezpieczeństwa, zajmując różne stanowiska w krajowej służbie publicznej, w tym jako doradca ds. polityki zagranicznej premiera Republiki Litewskiej.
Obecnie pan Kalindra nadzoruje i koordynuje krajowe wysiłki na rzecz wsparcia odbudowy i rekonstrukcji Ukrainy, a także przyczynia się do międzynarodowych wysiłków na rzecz zapewnienia Ukrainie wszelkiego możliwego wsparcia.
Jakub Karnowski
Jakub Karnowski
Jakub Karnowski jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów MBA w Carlson School of Management i Hubert H. Humphrey Institute of Public Affairs na Uniwersytecie Minnesoty.
Pracownik naukowy i wykładowca akademicki w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Stypendysta The Margaret Thatcher Foundation. Posiada dyplom licencjonowanego doradcy finansowego CFA. Jest doktorem ekonomii, kierownikiem Zakładu Ekonomii Liberalnej w SGH oraz opiekunem Studenckiego Koła Naukowego Odbudowy Ukrainy.
Iryna Karabut
Iryna Karabut
Przewodnicząca rady wiejskiej Krasnokutske, obwód charkowski, ma 15-letnie doświadczenie pracy w samorządzie lokalnym.
Od pierwszych dni rosyjskiej inwazji na Ukrainę była aktywnie zaangażowana w organizowanie oporu, poszukiwanie i przyciąganie pomocy humanitarnej dla przesiedleńców wewnętrznych i lokalnych mieszkańców oraz pomoc ukraińskim siłom zbrojnym.
Anatolij Kinach
Anatolij Kinach
Ukraiński polityk, premier Ukrainy od 29 maja 2001 do 21 listopada 2002, Minister Gospodarki Ukrainy od 21 marca 2007 do 18 grudnia 2007.
Obecnie jest Prezesem Ukraińskiego Związku Przemysłowców i Przedsiębiorców, Przewodniczącym Związku Organizacji Pracodawców Ukrainy, Współprzewodniczącym Krajowej Trójstronnej Rady Społeczno-Gospodarczej.
Jakub Klimkiewicz
Jakub Klimkiewicz
Związany z Zespołem Doradców Gospodarczych TOR od roku 2004. Pracował jako redaktor, dyrektor ds. programowych, wreszcie wiceprezes zarządu nadzorujący bieżącą działalność oraz rozwój w obu pionach spółki – doradczym oraz konferencyjno-wydawniczym.
Nazar Kohut
Nazar Kohut
Ekspert Kluczowy Departamentu Pozyskiwania i Wspierania Inwestycji UkraineInvest. Odpowiada za wsparcie w realizacji projektów BIZ, w tym kontakty z administracją publiczną, przedsiębiorstwami , a także instytucjami otoczenia biznesu. Kluczowe obszary specjalizacji: nieruchomości, transakcje gruntowe, logistyka.
Nazar Kohut ma doświadczenie we wspieraniu operacji eksportowych i importowych. Pracował również w doradztwie w obszarze nieruchomości komercyjnych oraz wspierał projekty dla kluczowych operatorów telefonii komórkowej w Ukrainie. Posiada doświadczenie w obsłudze prawnej przedsiębiorstw w ramach polsko-ukraińskich relacji biznesowych.
Ukończył studia prawnicze na Lwowskim Uniwersytecie Narodowym im. Iwana Franki oraz Katolicki Uniwersytet Lubelski.
Michał Kolasiński
Michał Kolasiński
Koordynator współpracy Samorządu Województwa Wielkopolskiego z partnerami z krajów Europy Wschodniej, Azji Centralnej i Azji Wschodniej w ramach zespołu Biura Współpracy Międzynarodowej Urzędu Marszałkowskiego Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu. Opiekun współpracy Województwa Wielkopolskiego z Obwodem Charkowskim.
Absolwent Instytutu Stosunków Międzynarodowych Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, doktor nauk humanistycznych w zakresie historii (Dyplomacja państwa ukraińskiego (Ukraina Naddnieprzańska) w 1918 roku). Uczestnik projektów analitycznych w ramach zespołów Ośrodka Studiów Wschodnich w Warszawie i Centrum Europejskiego Natolin w Warszawie. Autor publikacji naukowych i analitycznych dot. Europy Wschodniej i obszaru postradzieckiego. Współautor i współrealizator projektów z zakresu pomocy rozwojowej dla krajów obszaru Partnerstwa Wschodniego.
Maksym Kolinko
Maksym Kolinko
Ukończył zarówno studia ekonomiczne i prawnicze. Służbie publicznej i służbie w samorządzie terytorialnym poświęcił 20 lat.
Deputowany Charkowskiej Rady Obwodowej VI i VII zwołań. Od 2020 r. Deputowany Krasnohradskiej Rady Rejonowej Obwodu Charkowskiego.
Pracował w grupie roboczej ds. wdrożenia reformy decentralizacji i terytorialnej organizacji władzy w obwodzie charkowskim, w grupie roboczej ds. przygotowania propozycji Perspektywicznego planu kształtowania terytoriów hromad obwodu Charkowskiego oraz strategii reformy samorządu lokalnego.
Od wielu lat pracuje nad opracowaniem i realizacją programów i projektów mających na celu rozwój i wzmocnienie potencjału wspólnot terytorialnych obwodu charkowskiego.
W Radzie Obwodowej Charkowa koordynuje kwestie współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej, nawiązując więzi, w szczególności z regionami krajów europejskich, nawiązując partnerstwa z instytucjami europejskimi, międzynarodowymi organizacjami charytatywnymi, funduszami i projektami. Celem jest rozwiązywanie problemów humanitarnych hromad terytorialnych obwodu Charkowskiego oraz realizacja projektów odbudowy obwodu Charkowskiego i zapewnianie dalszej współpracy.
Mychajło Komasznia
Mychajło Komasznia
W 2023 r. uczestniczył w programach stażowych w Ministerstwie Gospodarki Ukrainy, zajmując się koordynacją handlu zagranicznego i rozwoju eksportu, oraz w Ministerstwie Spraw Zagranicznych Ukrainy, gdzie zajmował się dyplomacją gospodarczą.
Od 2024 r. koordynuje procesy integracji europejskiej w ramach kompetencji Funduszu Mienia Państwowego Ukrainy, współpracę z międzynarodowymi instytucjami finansowymi i kredytowymi (m.in.: EBOR) oraz państwami Bliskiego Wschodu.
Oleksandr Korinnyi
Oleksandr Korinnyi
Prezes Zarządu Ogólnoukraińskiego Stowarzyszenia Zjednoczonych Gromad, Przewodniczący Nowoukraińskiej gromady
Łukasz Kotapski
Łukasz Kotapski
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji oraz Wydziału Dziennikarstwa i Nauk Politycznych na Uniwersytecie Warszawskim.
Posiada uprawnienia radcy prawnego, jest członkiem Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Ukończył Executive Master of Administration (EMBA) na Akademii Leona Koźmińskiego w Warszawie. Stypendysta Wirtschaftsuniversitat Wien oraz Universidad Complutense de Madrid.
Od 2008 r. związany z rynkiem kapitałowym, w tym w szczególności z obsługą procesów inwestycyjnych. Posiada bogate doświadczenie w pozyskiwaniu kapitału od inwestorów prywatnych i publicznych, strukturyzowaniu transakcji i inwestycji, budowaniu i utrzymywaniu relacji z inwestorami krajowymi i zagranicznymi. Posiada ponad 12 letnie doświadczenie w wykonywaniu zawodu radcy prawnego. Świadczył pomoc prawną w obszarze prawa handlowego, prawa cywilnego, prawa własności przemysłowej, prawa autorskiego, prawa ochrony danych osobowych oraz prawa pracy. Prowadził wiele projektów prawnych dotyczących fuzji oraz przejęć przedsiębiorstw, nabywania i zbywania udziałów lub akcji w spółkach, emisji obligacji, udzielania pożyczek, finansowania mezannine, negocjacji warunków term sheet oraz umów inwestycyjnych dla podmiotów z rynku Venture Capital oraz Private Equity, finansowania innowacji, realizacji umów wdrożeniowych lub serwisowych (w sektorze IT).
Przez wiele lat pełnił również funkcje kierownicze i zarządcze w spółkach prawa handlowego. Brał udział w opracowywaniu i aktualizacji planów strategicznych wielu spółek, zarządzał aktywami i zasobami spółek, przeprowadzał wyjścia z inwestycji, sprawował nadzór właścicielski nad spółkami, jak również monitorował i wspierał działania inwestycyjne i restrukturyzacyjne.
Sławomir Krenczyk
Sławomir Krenczyk
Odpowiada za obszary sprzedaży, zakupów, inwestycji oraz dywersyfikacji biznesowej w najlepszej polskiej kopalni. W ramach GK Enea pracuje w zespole ds. współpracy z Ukrainą.
Doświadczenie menedżerskie zdobywał w spółkach publicznych, w branży energetycznej i surowcowej. Zarządzał międzynarodowym think-tankiem oraz realizował polsko-ukraińsko-amerykański projekt na rzecz Ukrainy.
Jest autorem i współautorem raportów i publikacji dotyczących transformacji energetycznej, a także uczestnikiem publicznych debat branżowych. Wskazuje w nich w szczególności na istotność aspektów konkurencyjności przemysłu oraz bezpieczeństwa dostaw energii.
Ukończył studia w zakresie prawa i zarządzania, ma doświadczenie wykładowcy akademickiego.
Valerii Krykun
Valerii Krykun
Zajmuje się kwestiami związanymi z zapewnieniem terminowej i wygodnej opieki medycznej wysokiej jakości dla wspólnoty terytorialnej Łozowa oraz realizacją polityki państwa w zakresie opieki zdrowotnej hromady.
Koordynuje pracę gminnych zakładów opieki zdrowotnej, których założycielem jest rada miejska, przyczynia się do organizacji ich zaplecza rzeczowo-technicznego, kadrowego i finansowego.
Opracowuje prognozy rozwoju sieci zakładów opieki zdrowotnej na terenie hromady.
Koordynuje realizację programów państwowych w zakresie ochrony zdrowia, rozwój wszystkich rodzajów opieki medycznej, doskonalenie sieci placówek medycznych wszystkich form własności.
Viktor Kryvenko
Viktor Kryvenko
Viktor Kryvenko urodził się 9 stycznia 1982 roku w Kamianske. Jest absolwentem Uniwersytetu Państwowego w Dnieprze, gdzie uzyskał tytuł magistra finansów, oraz Charkowskiej Akademii Prawa, specjalizując się w prawie. Posiada również tytuł magistra administracji publicznej w dziedzinie bezpieczeństwa narodowego. Pracował na kluczowych stanowiskach w przemyśle obronnym i kosmicznym Ukrainy, pełniąc funkcje doradcze m.in. w Ukrspecexporcie i Ukroboronpromie. Był posłem VIII kadencji parlamentu Ukrainy oraz zastępcą przewodniczącego Komisji Budżetowej. Od 2021 roku pełni rolę Honorowego Przewodniczącego Ruchu Ludowego Ukrainy. Aktywnie działa w organizacjach pozarządowych oraz pełni funkcje doradcze na różnych szczeblach administracyjnych. Interesuje się historią, filozofią i sportem.
Jacek Kuśmierczyk
Jacek Kuśmierczyk
Jacek Kuśmierczyk to przedsiębiorca i społecznik z bogatym doświadczeniem w branży poligraficznej. Jako założyciel Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga oraz prezes Polskiej Izby Druku od 2021 roku, aktywnie angażuje się w rozwój edukacji, przedsiębiorczości i promocję polskiego rzemiosła. Wspiera liczne inicjatywy kulturalne i edukacyjne, organizując wydarzenia charytatywne, koncerty oraz projekty proedukacyjne. Zainicjował stworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w Opolu mając na celu poprawę systemu kształcenia zawodowego. Za swoje osiągnięcia otrzymał m.in Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski oraz Złoty Medal Zasługi przyznany przez Izbę Rzemieślniczą w Düsseldorfie.
prof. Ella Libanova
prof. Ella Libanova
Badaczka w dziedzinie socjoekonomii, demografii i ekonomii pracy, akademiczka Narodowej Akademii Nauk Ukrainy, doktor nauk ekonomicznych, profesor, uhonorowana ekonomistka Ukrainy.
Członkini Międzynarodowego Związku Demografów. Dyrektor Instytutu Demografii i Studiów Społecznych Ptoukha Narodowej Akademii Nauk Ukrainy. Dyrektor organizacji pozarządowej „Ukraińskie centrum reform społecznych”.
Artur Lorkowski
Artur Lorkowski
Dyrektor Sekretariatu Wspólnoty Energetycznej, międzynarodowej organizacji odpowiedzialnej za wdrażanie dorobku prawnego Wspólnoty Energetycznej. Przepisy te mają na celu integrację rynków energetycznych krajów sąsiadujących z Unią Europejską (UE) z rynkiem wewnętrznym UE. Pochodzący z Polski Lorkowski ma wybitne doświadczenie w dyplomacji i polityce, pełniąc funkcję ambasadora Polski w Austrii. Pracował również jako specjalny wysłannik ds. klimatu w polskim Ministerstwie Spraw Zagranicznych i był zastępcą dyrektora ds. polityki energetycznej i klimatycznej, a wcześniej polityki sektorowej UE, gdzie odegrał kluczową rolę w przystąpieniu Polski do Unii Europejskiej w 2004 roku.
Volodymyr Lytvyn
Volodymyr Lytvyn
Magister Bankowości i Finansów Międzynarodowych, Prezes Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej po stronie ukraińskiej, Wiceminister finansów Ukrainy (2007-2009), wiceprezes Oschadbank (2014-2022), wiceprezes Naftogaz (2005-2006). Od 2022 roku - niezależny członek Rady Nadzorczej PrivatBanku. Swoje doświadczenie zdobywał także m.in w Banku Światowym oraz Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju.
Piotr Maciaszek
Piotr Maciaszek
Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego. Wpisany na listę radców prawnych prowadzoną przez Okręgową Izbę Radców Prawnych w Warszawie, w której odbył i ukończył aplikację radcowską. Związany zawodowo z KUKE od 20 lat, od 2017 r. odpowiada za biznes KUKE z gwarancjami Skarbu Państwa i kieruje kilkudziesięcioosobowym zespołem strukturyzującym i zabezpieczającym transakcje eksportowe i proeksportowe realizowane przez polskich przedsiębiorców, w tym w szczególności związane z finansowaniem o charakterze inwestycyjnym w Polsce i za granicą.
Daria Marchak
Daria Marchak
Od 2015 roku pracuje w systemie usługowym. Posiada doświadczenie w realizacji złożonych projektów dotyczących reformy niektórych dziedzin administracji publicznej.
Ze strony Rządu i partnerów międzynarodowych odpowiadała za propagowanie i wdrażanie reform niskiego szczebla, w szczególności: propagowanie reformy rolnej; wprowadzenie reformy sprzętu elektronicznego i systemów mienia państwowego i komunalnego (jako szef SE „Prozorro.Pr odazhi”).
Ze strony organizacji analitycznych (Kijowska Szkoła Ekonomiczna) odpowiadała za budowanie i rozwijanie zdolności analitycznych w zakresie niezależnej analizy finansów publicznych oraz oceny strat gospodarki ukraińskiej w wyniku masowej agresji rosyjskiej („Rosja zapłaci”). Od lipca 2022 r. pełni funkcję Pierwszego Zastępcy Ministra Polityki Społecznej Ukrainy.
Dr Sławomir Mazurek
Dr Sławomir Mazurek
Absolwent geologii na Wydziale Nauk Przyrodniczych Uniwersytetu Wrocławskiego. W 1999 r. uzyskał stopień doktora nauk technicznych w Akademii Górniczo-Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie. Geolog, górnik, menedżer z ponad 30-letnim stażem w geologii złożowej i górniczej (węgiel kamienny, węgiel brunatny, sól kamienna), zarządzaniu przedsiębiorstwami (górnicze spółki akcyjne) i procesie inwestycyjnym w górnictwie, a także w administracji geologicznej (były dyrektor Departamentu Polityki Surowcowej i Analiz w Ministerstwie Klimatu i Środowiska). Posiada liczne uprawnienia zawodowe i stwierdzenia kwalifikacji (dokumentowanie złóż, geologia górnicza, wycena aktywów geologiczno-górniczych, kierownik ruchu zakładu górniczego), w tym od 2022 r. – z tytułem Eurogeologa.
Marijka Nebozhenko
Marijka Nebozhenko
Kierowniczka Centrum Diia.Business w Warszawie, Założycielka i Prezeska fundacji Empowerment, Współprewodnicząca KDS ds.Cudzoziemców Urzędu Miasta Stołecznego Warszawy.
Tetiana Nekhaichuk
Tetiana Nekhaichuk
Kierowniczka biura projektów Ogólnoukraińskiego Stowarzyszenia Zjednoczonych Gromad, Dyrektorka Busters Konsulting Group, Ekspertka ds. integracji Europejskiej i pozyskiwania funduszy międzynarodowych.
Iryna Nichaeva
Iryna Nichaeva
Kierownik Wydziału Rozwoju Społeczno-Gospodarczego i Działalności Inwestycyjnej Komitetu Wykonawczego Rady Osadniczej Czkałowa obwodu Charkowskiego.
Zajmuje się działalnością inwestycyjną, pozyskuję środki na odbudowę gminy.
Artur Nizioł
Artur Nizioł
Absolwent Akademii Górniczo-Hutniczej w Krakowie.
Założyciel firmy Uniserv SA i Grupy Industry.
Członek władz organizacji: Akademicko – Gospodarcze Stowarzyszenie Hutnictwa, Polsko – Ukraińska Izba Gospodarcza, Izba Gospodarcza Energetyki i Ochrony Środowiska.
Konsul Honorowy Republiki Kazachstanu w Katowicach.
Volodymyr Noskov
Volodymyr Noskov
Volodymyr Noskov to charkowski dziennikarz, który mimo swojej niepełnosprawności jest dobrze znany w przestrzeni medialnej. Przez lata swojej pracy współpracował z ogólnoukraińskimi i międzynarodowymi rozgłośniami radiowymi - „Era-FM”, „Radio Svoboda”, „Hromadskie radio”. Obecnie Volodymyr przygotowuje programy dla Ukraińskiego i Polskiego Radia, a także jest prezenterem audycji na żywo oraz autorskiego podcastu „Ramie w ramie” o weteranach wojennych w charkowskim radiu „Nakypilo”. Jest współautorem programu „Bohaterowie Charkowa”.
Dr hab. Dariusz Nowak
Dr hab. Dariusz Nowak
Dr hab. Dariusz Nowak, prof. UEP, Kierownik Katedry Zarządzania Zasobami Przedsiębiorstwa na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu. Jest doświadczonym praktykiem biznesu, z bogatym doświadczeniem w branży części zamiennych dla przemysłu. Współpracuje jako zewnętrzny ekspert z wieloma instytucjami, m.in NAWA, NCBR, FENG oraz Narodowym Programem Rozwoju Humanistyki. Jest autorem ponad 150 publikacji naukowych z zakresu zarządzania biznesem, przedsiębiorczości, innowacji, zasobów przedsiębiorstwa, kompetencji (w tym kluczowych), Przemysłu 4.0, automatyzacji pracy oraz współpracy przedsiębiorstw. Od ponad 20 lat aktywnie współpracuje z uniwersytetami w Europie Środkowej i Wschodniej.
Zasiada w radach redakcyjnych międzynarodowych czasopism naukowych, takich jak „ВІСНИК” wydawany przez Kamieniecko-Podolski Uniwersytet Narodowy im. Iwana Ohijenki, oraz „Economic Bulletin. Series: finance, accounting, taxation” publikowany przez Uniwersytet Służby Fiskalnej Ukrainy, a także międzynarodowego czasopisma Business Management, wydawnego przez D.A. Tsenov, Academy of Econikcs, Svisthov.
Obecnie realizuje ukraińsko-polski projekt wymiany akademickiej, którego celem jest aktywizacja ukraińskich kobiet w obszarze przedsiębiorczości.
Marta Olejnik
Marta Olejnik
Ukończyła Uniwersytet Ekonomiczny w Poznaniu, SGGW na kierunku "Budownictwo drewniane" oraz FTM przy Harvard Business Review. Specjalizuje się we współpracy międzynarodowej oraz koordynacji między działem handlowym a obszarem technologii i produkcji w spółce MOD21 w Düsseldorfie.
Olga Paliwoda
Olga Paliwoda
Olga Paliwoda- ekonomista, bankowiec. Urodzona w 1986 r. we Lwowie w rodzinie Polaków z Kresów Wschodnich.
W 2003 r. ukończyła szkołę średnią nr 99. Jest absolwentką Lwowskiej Szkoły Wyższej Ekonomii i Turystyki, kierunek ekonomia, otrzymała dyplom z wyróżnieniem.
2008 – 2016 r. - pracowała na stanowisku ekonomista i menedżera HR w prywatnej spółce Hał-Dar (Lwów, Ukraina).
2016- obecnie – pracowała na stanowisku tłumacza j. polskiego i obecnie menedżera ds. ukraińsko-polskiego biznesu w Centrum Rozwoju Biznesu Ukraińsko-Polskiego KredoBank SA (Lwów, Ukraina).
Posiada doświadczenie w prowadzeniu szkoleń dla przedsiębiorców, doradców w zakresie eksportu oraz importu, zakładaniu rachunków bankowych dla polskich spółek na Ukrainie itp.
Biegła znajomość języka polskiego, ukraińskiego, rosyjskiego.
Monika Piątek
Monika Piątek
Monika Piątek od 12 lat pracuje na rynku pracy w branży HR, a dokładnie zajmuje się tematyką zatrudniania cudzoziemców. Swoją karierę zawodową zaczynała na stażu w Wydziale Spraw Cudzoziemców w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim. Tam poznała tajniki pracy z dokumentami cudzoziemców tak, aby ich pobyt i praca na terytorium RP były legalne. Dziś jest ekspertką w dziedzinie zatrudniania cudzoziemców na polskim rynku pracy. Współpracuje z przedsiębiorcami z różnych branż.
Swoje doświadczenie zdobyła we współpracy z przedsiębiorcami z Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej oraz w pracy na stanowisku Koordynatora ds. rekrutacji cudzoziemców w Jeronimo Martins Polska S.A. Przez te wszystkie lata jest odpowiedzialna za przygotowanie pełnej dokumentacji do zatrudnienia obcokrajowca u danego przedsiębiorcy.
Współpracowała z przedstawicielami Ministerstwa Spraw Zagranicznych Polski i Ukrainy, Ministerstwa Spraw Wewnętrznych i Administracji Polski i Ukrainy oraz Ambasady Ukrainy. Na co dzień pracuje ze Strażą Graniczną, Inspektorami Państwowej Inspekcji Pracy, Urzędnikami Powiatowych Urzędów Pracy oraz Urzędów Wojewódzkich.
Z wykształcenia jest filologiem ukraińskim. Zna i posługuje się językiem ukraińskim. Jest tłumaczem języka ukraińskiego i absolwentką studiów MBA w zakresie zarządzania i marketingu na Akademii Humanistyczno-Ekonomicznej w Warszawie.
Jej motto życiowe to: „niebawem zrozumiesz, że to co dziś wygląda, jak poświęcanie się, okaże się zamiast tego najwspanialszą inwestycją, jaką kiedykolwiek zrobisz.”
Jacek Piechota
Jacek Piechota
Prezes Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej po stronie polskiej, przez 7 kadencji Poseł na Sejm RP, pełnił funkcję Ministra Gospodarki w rządzie Leszka Millera oraz Ministra Gospodarki i Pracy w rządzie Marka Belki. Odpowiadał m.in za współpracę gospodarczą z zagranicą, rozwój regionalny, turystykę, za bezpieczeństwo energetyczne, restrukturyzację górnictwa, hutnictwa i przemysłu zbrojeniowego, za tworzenie warunków dla rozwoju przedsiębiorczości i absorpcji środków unijnych. Negocjował z Komisją Europejską warunki akcesji Polski do UE w obszarze polityki konkurencji, stał na czele zespołów negocjujących programy offsetowe.
Jan Piekło
Jan Piekło
Przewodniczący Rady, w latach 2016 – 2019 ambasador Rzeczypospolitej Polskiej w Ukrainie. Od 2005 był dyrektorem wykonawczym PAUCI (Poland-America-Ukraine Cooperation Initiative, przekształconej później w Fundację Współpracy Polsko-Ukraińskiej PAUCI), prowadził projekty transgraniczne m.in w Armenii, Gruzji i Ukrainie. W latach 2019-2024 był doradą Witolda Waszczykowskiego, który był Przewodniczącym delegacji PE ds. Ukrainy. W latach 2011–2013 był członkiem Komitetu Sterującego Forum Społeczeństwa Obywatelskiego Partnerstwa Wschodniego przy Komisji Europejskiej; Pracował jako reporter, relacjonował rewolucję w Rumunii oraz wojnę w byłej Jugosławii. W latach 1990-tych był redaktorem „Tygodnika Powszechnego”.
Leszek Pietraszek
Leszek Pietraszek
Z wykształcenia politolog, absolwent Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego. Wykładowca akademicki, przedstawiciel Rady Ekspertów WSB w Dąbrowie Górniczej oraz Rady Eksperckiej Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego. Członek Polskiego Towarzystwa Ekonomicznego. Były dyrektor Urzędu Ochrony Państwa i Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. Kierował delegaturami ABW w Opolu i Katowicach. Jest współzałożycielem Krajowego Centrum Prawa Karnego. Absolwent studiów podyplomowych Master of Business Administration na Akademii WSB w Dąbrowie Górniczej, a także studiów podyplomowych na Uniwersytecie Warszawskim na kierunku Bezpieczeństwo Wewnętrzne.
Stanowisko prezesa zarządu PGG S.A. objął 18 marca 2024 roku.
Tomasz Poskrobko
Tomasz Poskrobko
Tomasz Poskrobko pełni funkcję Dyrektora Eksportu Budownictwa w firmie Unibep S.A., jednej z największych polskich firm budowlanych, która prowadzi działalność zarówno w kraju, jak i na rynkach zagranicznych. Posiada wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu projektami budowlanymi, Jest zaangażowany w międzynarodowe projekty, szczególnie w Europie Wschodniej, w tym w Białorusi i Ukrainie.
Michał Polański
Michał Polański
Odpowiada za działania związane z promocją przedsiębiorczości, szkoleniem i umiędzynarodowieniem MŚP, w tym m.in. za projekty: Centrum Rozwoju MŚP (w tym portal e-learningowy „Akademia PARP”), Enterprise Europe Network, Erasmus dla Młodych Przedsiębiorców, Branżowy Program Promocji branży IT/ICT oraz Branżowy Program Promocji sprzętu medycznego.
Jest pracownikiem PARP od 2005 r., początkowo jako kierownik sekcji w Departamencie Promocji Przedsiębiorczości, następnie jako zastępca dyrektora tego departamentu, odpowiedzialny za nadzór nad przygotowaniem i realizacją międzynarodowych projektów, w tym projektów kooperacyjnych, pomocowych oraz za zarządzanie kontaktami międzynarodowymi Agencji. Ma wieloletnie doświadczenie w realizacji projektów międzynarodowych i praktykę prawniczą w zagranicznych kancelariach prawnych. Specjalizuje się w zagadnieniach międzynarodowej promocji gospodarczej, edukacji przedsiębiorczości oraz zagadnieniach zrównoważonego rozwoju.
Jest absolwentem Prawa UW, Doktorem Nauk Prawnych i radcą prawnym. Studiował na Uniwersytecie w Orleanie (Francja).
Prof. dr hab. Marta Postuła
Prof. dr hab. Marta Postuła
Od 2022 r. była doradcą zarządu ds. zrównoważonego rozwoju w Domu Maklerskim Banku Ochrony Środowiska. Wcześniej w tej samej instytucji przez sześć lat była dyrektorem Wydziału Współpracy z Emitentami.
Ma kilkunastoletnie doświadczenie pracy w sektorze publicznym. W latach 1999-2016 pracowała w Ministerstwie Finansów, w którym kierowała departamentami odpowiedzialnymi m.in za: tworzenie dokumentów strategicznych i koordynację działań związanych z tworzeniem ustawy o finansach publicznych, realizacją polityk społeczno-gospodarczych rządów, ocenę efektywności wydatków publicznych w sektorze publicznym.
Zasiadała w radach nadzorczych, m.in BGK, PL2012, Intercity oraz SKM. Od 2020 r. jest kierownikiem Katedry Finansów i Rachunkowości na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2016-2023 pełniła funkcję dyrektora Centrum Przedsiębiorczości UW. W BGK nadzoruje obszar rynków i programów rządowych i europejskich.
Od 2020 r. jest profesorem zwyczajnym nauk społecznych, który to tytuł otrzymała z rąk Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Jest doktorem habilitowanym nauk ekonomicznych w dyscyplinie finansów, jak również doktorem nauk ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Jest autorką wielu publikacji książkowych i artykułów z dziedziny finansów, w szczególności z obszaru finansów publicznych i finansów inwestycyjnych.
Igor Potapov
Igor Potapov
Igor Potapov kieruje Kaiserpfalz Finanzberatung od 2013 roku. Firma wspiera klientów w finansowaniu ich międzynarodowych przedsięwzięć, w tym transakcji eksportowych, głównie na Ukrainie i współpracuje z wieloma europejskimi klientami przemysłowymi.
Wcześniej spędził 15 lat na różnych stanowiskach w WestLB, w tym jako szef przedstawicielstwa banku w Kijowie na Ukrainie. W tym czasie zrealizował wiele transakcji w różnych krajach Europy Wschodniej, np. na Ukrainie, w Rumunii, Słowenii, Polsce, Chorwacji, Bułgarii, na Białorusi itp. Oprócz aranżacji kredytów konsorcjalnych i transakcji finansowania przedeksportowego, Igor zrealizował transakcje, które były objęte/ubezpieczone przez główne agencje kredytów eksportowych, np. Hermes, EGAP, SACE, KUKE, Atradius. Część z tych transakcji otrzymała nagrody Deal of The Year przyznawane przez główne specjalistyczne magazyny finansowe, np. Trade Finance i GTR. Przed dołączeniem do WestLB Igor kierował praktyką podatkową i finansową Baker & McKenzie w Kijowie.
Ukończył z wyróżnieniem Uniwersytet Ekonomiczny w Ukrainie (wydział informatyki ekonomicznej). Uzyskał również tytuł magistra finansów w London Business School. Biegle włada językiem angielskim i niemieckim.
Alfred F. Praus
Alfred F. Praus
Ukończył studia MBA na Uniwersytecie Ekonomicznym w Wiedniu. Ma 25 lat doświadczenia zawodowego w przemyśle i inżynierii na całym świecie, w tym 10 lat pełnił funkcję dyrektora zarządzającego, a następnie prezesa grupy firm. Przez 15 lat pracował w Ukrainie, gdzie był założycielem i dyrektorem zarządzającym dwóch międzynarodowych spółek joint venture.
W 2017 roku założył Stowarzyszenie Ukraińsko-Austriackie w Kijowie i od tego czasu pełni funkcję jego prezesa. W latach 2020-2021 pełnił funkcję sekretarza generalnego Międzynarodowej Rady Stowarzyszeń i Izb Gospodarczych na Ukrainie, a obecnie jest członkiem ich zarządu. Jest także członkiem zarządu Junior Achievement Ukraine oraz prezesem zarządu SOS Wioski Dziecięce na Ukrainie. Działa w ramach projektów dwustronnych między Ukrainą a Austrią oraz innych. Jest wykładowcą międzynarodowego biznesu i zarządzania międzykulturowego.
W marcu 2022 roku, w związku z wojną, przeniósł się z Kijowa do Wiednia, jednak regularnie przebywa na Ukrainie. Jest głównym mówcą na międzynarodowych konferencjach organizowanych na Ukrainie, a także posiada rozległą sieć kontaktów wśród przedstawicieli ukraińskiej polityki i biznesu.
Mikołaj Raczyński
Mikołaj Raczyński
Menadżer, ekspert rynków kapitałowych i ekonomista z kilkunastoletnim doświadczeniem w polskich i zagranicznych instytucjach finansowych. Posiada bogate kompetencje z zakresu rynków publicznych i prywatnych, bezpośrednio zarządzając lub nadzorując decyzje inwestycyjne wieloosobowych zespołów inwestycyjnych. W swojej karierze związany był m.in. z Noble Funds TFI, gdzie pełnił funkcję członka zarządu odpowiedzialnego za podejmowanie decyzji inwestycyjnych oraz z grupą WOOD & Company. Absolwent Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie i Politechniki Warszawskiej. Posiada tytuł Chartered Financial Analyst (CFA) oraz licencję Doradcy Inwestycyjnego.
Gennadyi Radchenko
Gennadyi Radchenko
Po ukończeniu kijowskiego uniwersytetu Szewczenki pracował jako dziennikarz telewizyjny i radiowy. Pełnił funkcję wiceprezesa Ukraińskiej Telewizji, gdzie współorganizował m. in. debaty telewizyjne kandydatów na prezydenta kraju oraz, w latach 2003-2005, pierwszy w historii Ukrainy konkurs Eurowizji. Reprezentował telewizję ukraińską w organizacjach międzynarodowych.
Przez prawie dwadzieścia lat pracował w międzynarodowych korporacjach – m. in. Mitsubishi Corporation, a także Nestle – w Ukrainie i Mołdawii, gdzie był członkiem Rady Dyrektorów i dyrektorem ds. relacji korporacyjnych i komunikacji.
W latach 2016-2018 był członkiem zarządu i wiceprezesem Ukrnafta, największej firmy ukraińskiej produkującej ropę, gdzie odpowiadał za komunikację zewnętrzną i wewnętrzną, relacje firmy z władzami państwowymi, programy społeczne oraz zdrowie, bezpieczeństwo i politykę środowiskową.
W ostatnich latach pracował jako doradca w Ministerstwie Obrony Ukrainy, następnie był przewodniczącym komitetu rozwoju przemysłu i infrastruktury Związku Ukraińskich Przedsiębiorców „SUP”.
Doskonale zdaje sobie sprawę z wyzwań związanych z koniecznością przekształcenia ukraińskiego przemysłu i energetyki. Współpracuje z ukraińskimi mediami Liga.net i Forbes.
Oleksandr Reznyk
Oleksandr Reznyk
Inżynier górniczy. Menedżer z ponad 20-letnim doświadczeniem w zarządzaniu projektami górniczymi i surowcowymi. Od 2010 r. Dyrektor ds. Rozwoju Biznesu w Coal Energy S.A., spółce publicznej notowanej na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.
W 2016 r. doradca Ministerstwa Energetyki Ukrainy.
Absolwent Donieckiego Narodowego Uniwersytetu Technicznego.
Dr hab. Kateryna Romanchuk
Dr hab. Kateryna Romanchuk
Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w dziedzinie szkolnictwa wyższego oraz kształcenia kadry naukowej, w tym w Ukrainie. Prowadzi aktywną działalność dydaktyczną.
Jest autorką ponad 130 publikacji naukowych z zakresu przedsiębiorczości, rachunkowości, audytu oraz międzynarodowych stosunków gospodarczych, a także artykułów praktycznych w czasopismach zawodowych.
Uczestniczyła w międzynarodowym projekcie edukacyjnym „Innovative University and Leadership”.
Bartosz Rożnawski
Bartosz Rożnawski
Absolwent Akademii Górniczo - Hutniczej im. Stanisława Staszica w Krakowie w zakresie inżynierii z Geofizyki Środowiska oraz Górnictwa i Geologii. W AGH ukończył również studia podyplomowe z Zarządzania Wartością Przedsiębiorstwa Górniczego. Posiada tytuł Master of Business Administration (MBA) z Zarządzania uzyskany w Akademii WSB przy partnerstwie EY Academy of Business.
Karierę zawodową rozpoczął w 2006 r. jako stażysta w Lubelskim Węglu „Bogdanka" S.A., by po roku kontynuować ją już jako sztygar zmianowy. W latach 2010-2012 był zatrudniony jako sztygar oddziałowy oddziału górniczego. W 2017 r. powierzono mu funkcję Kierownika Działu Górniczego, a w 2020 r. funkcję Zastępcy Kierownika Ruchu Zakładu Górniczego. Od lipca 2020 r. do końca kwietnia 2024 r. pełnił funkcję Członka Rady Nadzorczej Lubelskiego Węgla „Bogdanka" S.A.
Kateryna Ryżenko
Kateryna Ryżenko
Posiada ponad dziesięcioletnie doświadczenie zawodowe w dziedzinie prawa, a od ośmiu lat specjalizuje się w walce z korupcją. Pracowała przy międzynarodowych projektach oraz w organizacjach obywatelskich w Norwegii, Polsce i Ukrainie. Od 2019 roku zarządza działem prawnym w Transparency International Ukraine. Była między innymi członkinią Rady Obywatelskiej przy Narodowym Biurze Antykorupcyjnym Ukrainy, komisji konkursowej ds. wyboru prezesa Narodowej Agencji ds. Zapobiegania Korupcji, przewodniczącą sekretariatu komisji ds. pierwszej zewnętrznej niezależnej oceny efektywności działań NABU.
Alena Sabelová
Alena Sabelová
Alena Sabelová jest Sekretarzem Stanu przy Wicepremierze ds. Planu Naprawczego. Pracowała w służbie cywilnej od 2001 r., z krótką przerwą, na wielu stanowiskach kierowniczych, w tym w Ministerstwie Finansów i Urzędzie Rady Ministrów. Kierowała również procesem przygotowania strategicznego dokumentu „Wizja i strategia rozwoju Słowacji do 2030 roku” i przez osiem lat reprezentowała Słowację w Europejskim Banku Odbudowy i Rozwoju z siedzibą w Londynie.
Andriy Sadovyy
Andriy Sadovyy
Od uzyskania przez Ukrainę niepodległości w 1991 r. Andriy Sadovyy aktywnie angażuje się w rozwój niezależnych mediów i działalności publicznej. Założył Instytut Rozwoju Miasta, który stworzył pierwszą strategię rozwoju Lwowa i był współzałożycielem holdingu medialnego „Lux”. W 2004 r. założył stowarzyszenie publiczne „Samopomicz”, a w 2006 r. wygrał wybory na burmistrza Lwowa. Pod jego kierownictwem Lwów stał się centrum kulturalnym i turystycznym, goszcząc ważne międzynarodowe wydarzenia, takie jak Leopolis Jazz Fest i Lviv IT Arena. W 2013 r. założył partię „Samopomicz”, ale zdecydował się nadal pełnić funkcję mera Lwowa. Od czasu inwazji Rosji na pełną skalę w 2022 r. pomógł założyć centrum rehabilitacji medycznej „Unbroken” dla ofiar wojny.
Oryslava Savka
Oryslava Savka
Założycielka Galoris Sp. z o.o.
Kierownik NGO "Pomyślna Nacja"
Członek Zarządu Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej, przedstawiciel PUIG we Lwowie. Przedstawiciel lwowskiej filii NGO "Ludowy nadzór antykorupcyjny".
Paweł Sendrowski
Paweł Sendrowski
Radca prawny, wspólnik zarządzający w Wielkopolskiej Grupie Prawniczej. Specjalizuje się w kilku dziedzinach prawa: zamówienia publiczne (w tym zamówienia organizacji międzynarodowych), dyscyplina finansów publicznych, prawidłowe wydatkowanie środków z Unii Europejskiej, proces inwestycyjny, jak również wdrażanie strategii zrównoważonego rozwoju. Angażuje się w proces odbudowy Ukrainy przy wykorzystaniu środków pochodzących z organizacji międzynarodowych.
Z ramienia m.in.: Ministerstwa Funduszy i Polityki Regionalnej, Banku Gospodarstwa Krajowego, Narodowego Funduszy Ochrony Środowiska i Gospodarski Wodnej oraz Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego prowadził kontrolę postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, finansowanych ze środków zewnętrznych.
Jest autorem komentarzy: „Zamówienia tego samego rodzaju. Prawidłowe szacowanie wartości zamówienia” oraz „Procedury wydatkowania środków unijnych w perspektywie finansowej na lata 2014-2020”. Jest również autorem wielu publikacji z zakresu: zagranicznych zamówień, zielonych oraz zrównoważonych zamówień oraz zasad udzielania zamówień o wartości poniżej 130.000,00 zł netto (m.in. dla Wolters Kluwer).
Prowadzi liczne szkolenie m.in. z zakresu: prawa zamówień publicznych, zamówień organizacji międzynarodowych, zrównoważonego rozwoju (w tym zakresie współpracuje z Ministerstwem Rozwoju i Technologii, Polską Agencją Inwestycji i Handlu, Polską Agencją Rozwoju Przedsiębiorczości, Wielkopolskim Funduszem Rozwoju oraz Wolters Kluwer).
Jest przewodniczącym Rady Rozwoju Obszaru Gospodarczego przy Słubicko – Kostrzyńskiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej. Członek Rady Nadzorczej H. Cegielski – Fabryka Pojazdów Szynowych sp. z o.o.
Twórca portalu do obsługi postępowań o udzielenie zamówienia publicznego „Asystent Postępowania”.
Olena Shtohryn
Olena Shtohryn
W 2022 r. została wpisana na listę adwokatów zagranicznych mogących wykonywać zawód w Polsce (prawo ukraińskie i międzynarodowe) (Izba Adwokacka w Warszawie). Jest założycielką i partnerem zarządzającym Dictio Law Firm z siedzibą w Kijowie oraz członkiem Rady Dyrektorów Konfederacji Budowniczych Ukrainy.
Olena Shtohryn ukończyła studia prawnicze w 2007 r. w Ukraińskiej Akademii Bankowości Narodowego Banku Ukrainy, a w 2019 r. uzyskała certyfikat mediacji w Kijowskiej Szkole Biznesu Mohyła. W 2011 roku została przyjęta do adwokatury: Kijowskiej Okręgowej Izby Adwokackiej i Ukraińskiej Narodowej Izby Adwokackiej. Specjalizuje się w nieruchomościach i budownictwie, a także w rozwiązywaniu sporów. W swojej pracy koncentruje się na rozstrzyganiu przedprocesowym (w tym metodami alternatywnymi) oraz rozstrzyganiu wszelkiego rodzaju sporów związanych z nieruchomościami i inwestycjami budowlanymi. Jej praktyka obejmuje badanie due diligence nieruchomości i niedokończonych projektów budowlanych w celu ich nabycia, renowacji, przebudowy i zakończenia budowy. Doradza przy podpisywaniu umów związanych z nieruchomościami, inwestycjami i budownictwem, w tym międzynarodowych polsko-ukraińskich projektów infrastrukturalnych. Doradza również w zakresie stosowania przepisów dotyczących planowania przestrzennego, gruntów i zagospodarowania przestrzennego.
W ostatnim czasie zajmuje się zmianami w prawie nieruchomości i budowlanym w Ukrainie w okresie stanu wojennego.
dr hab. Beata Skowron-Mielnik
dr hab. Beata Skowron-Mielnik
Specjalistka z zakresu zarządzania kapitałem ludzkim w organizacji. Jej badania koncentrują się na problematyce organizacji pracy, pracy hybrydowej, projektowaniu stanowisk pracy, zarządzaniu czasem pracy, zarządzania różnorodnością, rozwoju kompetencji. Jest autorką ponad 100 publikacji naukowych z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi oraz inicjatorką i koordynatorką studiów i projektów biznesowych. Konsultant biznesu oraz wykładowczyni na studiach licencjackich, magisterskich, podyplomowych, MBA i doktorskich.
Valerii Skrypnichenko
Valerii Skrypnichenko
Jako mer Wałkowa angażuje się w rozwój hromady, kierując wysiłkami na rzecz poprawy infrastruktury i warunków życia. Jego priorytetowym zadaniem jest realizacja projektów przyczyniających się do rozwoju społecznego, kulturalnego i gospodarczego wspólnoty terytorialnej.
Aktywnie działa na rzecz przyciągania inwestycji, tworzenia nowych miejsc pracy i wspierania lokalnych przedsiębiorstw. Szczególną wagę przywiązuje do wspierania ważnych dla mieszkańców naszego miasta programów edukacyjnych, medycznych i społecznych. W swojej pracy jest zawsze otwarty na dialog i współpracę ze społeczeństwem, aby wspólnie osiągnąć lepszą przyszłość dla nas wszystkich.
Oksana Suprun
Oksana Suprun
Magister administracji publicznej i zarządzania.
Posiada doświadczenie w administracji państwowej i samorządowej od 2015 roku.
Jej pierwszy stopień naukowy to język i literatura ukraińska. Pracuje w systemie edukacji od 2000 roku.
Podczas swojej służby na stanowisku szefa administracji wojskowej postawiła sobie za cel odbudowę społeczności po deokupacji poprzez odbudowę infrastruktury mieszkaniowej i społecznej, a przede wszystkim przywrócenie kapitału ludzkiego do społeczności. Obecnie w gminie przywrócono 100% placówek opieki zdrowotnej, otwarto Centrum Obsługi Administracyjnej i uruchomiono Centrum Usług Społecznych z wydziałem pracy z weteranami. Otwarto trzy przestrzenie dla dzieci, jedną przestrzeń edukacyjną oraz przestrzeń dla kobiet i dzieci dotkniętych przemocą domową. Zoptymalizowano placówki edukacyjne (ze względu na zniszczenia). Udzielono pomocy 600 gospodarstwom domowym na odbudowę.
W ciągu dwóch lat pracy dostarczono społeczności ponad 60 mln UAH pomocy materialnej i technicznej. Podpisano ponad 30 memorandów o współpracy.
Prof. dr hab. Krzysztof Szamałek
Prof. dr hab. Krzysztof Szamałek
W latach 1994-1997, 2001-2002 oraz 2003-2005 pełnił funkcję sekretarza i podsekretarza stanu, Głównego Geologa Kraju w ministerstwie właściwym ds. środowiska. Był także (1997-2001) dyrektorem departamentu w Kancelarii Prezydenta RP odpowiedzialnym za bezpieczeństwo energetyczne i surowcowe oraz zarządzanie kryzysowe. Sprawował funkcje zarządcze w Mostostalu Warszawa i Fundacji Ekofundusz. Był zastępcą dyrektora ds. naukowych i sekretarzem naukowym w Instytucie Ceramiki i Materiałów Budowlanych.
Był członkiem Rad Nadzorczych w firmach: KGHM Polska Miedź, Geofizyka Kraków, Petrobaltic, KGHM Metale oraz Nafta Polska. Przewodniczył Radzie Geologicznej przy Ministrze Środowiska oraz Radzie Nadzorczej NFOŚiGW. Od 2011 r. jest członkiem zespołu ds. rozwoju bazy ekspertów Narodowego Centrum Badań i Rozwoju. Był członkiem Komitetu Gospodarki Wodnej PAN, Komitetu Górnictwa PAN i członkiem rad redakcyjnych czasopism z tzw. listy filadelfijskiej oraz z listy ministra nauki i szkolnictwa wyższego. Pełni funkcję przewodniczącego Rady Gospodarowania Zasobami Ziemi, którą w kwietniu 2024 r. powołała minister klimatu i środowiska. Jest wiceprzewodniczącym Komitetu Zrównoważonego Rozwoju Gospodarki Surowcami Mineralnymi PAN.
Jest również profesorem nadzwyczajnym Uniwersytetu Warszawskiego i pracownikiem naukowym Wydziału Geologii, gdzie od 2020 r. pełni funkcję kierownika Katedry Geologii Złożowej i Gospodarczej. Jest autorem około 300. publikacji naukowych z zakresu geologii gospodarczej, prawa geologicznego i górniczego oraz geologii złóż.
Łukasz Szeląg
Łukasz Szeląg
Wiceprzewodniczący komitetu ds. energii w Polsko - Ukraińskiej Izbie Gospodarczej. Współzałożyciel startupu promującego przetwarzanie odpadów na zieloną energię w technologii opartej na polskich badaniach - Polska Grupa Wodorowa. Dyrektor ds. Polski Zachodniej w Krajowej Izbie Klastrów Energii i Odnawialnych Źródeł. Dziala w Zarządach organuzacji pozarzadowych m.in WKlaster i GreenLab. Wcześniej dziennikarz m.in: Kuriera Szczecińskiego, Polskiego Radia, TVN24 i Polsatu. Ekspert w portalu branżowym Wodociagowiec.pl W 2020 roku wspólnie z Morskim Portem w Kołobrzegu rozpoczął proces integracji środowiska gospodarczego na rzecz lokalnego łańcucha dostaw. Dziś doradza samorządom, organizacjom pozarządowym i firmom w dostosowaniu się do zmian energetycznych i pozyskiwania dotacji oraz budowie OZE. Jest inicjatorem powołania Fundacji na Rzecz Rozwoju Polski Zachodniej we Wrocławiu.
Piotr Szewczyk
Piotr Szewczyk
Jest odpowiedzialny za strategię rozwoju spółki, politykę finansową, sprzedaż, marketing, zagadnienia organizacyjno-prawne oraz rozwój Grupy Kapitałowej APS Energia. W ciągu ostatnich lat wielokrotnie uczestniczył w rozmowach handlowych w krajach byłego ZSRR, Stanach Zjednoczonych, Europie i Azji. Współorganizator wielu imprez popularyzujących polską myśl techniczną.
Dariusz Szymczycha
Dariusz Szymczycha
Dariusz Szymczycha, pierwszy wiceprezes Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej, który koordynuje platformę wsparcia odbudowy Ukrainy, Fundusz Pomocy Humanitarnej i wsparcie decentralizacji w Ukrainie.
Był redaktorem naczelnym "Trybuny". W latach 2002-2005 był sekretarzem stanu w Kancelarii Prezydenta RP Aleksandra Kwaśniewskiego. Uczestniczył w polskiej misji dobrej woli podczas „pomarańczowej rewolucji" w Ukrainie w 2004 roku.
Ekspert w dziedzinie Public Affairs, w tym relacji z instytucjami Unii Europejskiej.
Karol Tofil
Karol Tofil
W BGK od 2018 r. Obecnie na stanowisku Dyrektora Biura Partnerstw Międzynarodowych, wcześniej Dyrektor Biura Przedstawicielstwa BGK w Brukseli. Przed przyjściem do BGK pracownik Ministerstwa Gospodarki (w latach 2014-2018 II Sekretarz Wydziału Ekonomiczno-Handlowego Stałego Przedstawicielstwa RP przy UE w Brukseli odpowiedzialny za politykę handlową, w latach 2011-2014 – odpowiadał za dwustronne umowy o ochronie inwestycji oraz dwustronne relacje gospodarcze z krajami Bliskiego Wschodu). Absolwent UW oraz KSAP.
Tetiana Uzhviy
Tetiana Uzhviy
Przez ostatnie dziesięć lat zajmowała się przyciąganiem inwestycji i współpracą międzynarodową w obwodach Chersońskim i Odeskim.
W ramach Biura inwestycji zapewnia kompleksową obsługę one stop-shop projektów inwestycyjnych w obwodzie Odeskim: analityka, doradztwo, GR.
Szymon Waszczyn
Szymon Waszczyn
Absolwent studiów w Instytucie Filologii Wschodniosłowiańskiej oraz Wydziale Ekonomicznym Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie.
Menadżer, zawodowo związany z sektorami handlu, produkcji i zarządzaniu; od 22 lat ściśle związany z rynkiem ukraińskim, wprowadzał kilka polskich Spółek handlowych na rynek Ukrainy pełniąc funkcje zarządczych w okresie 2002-2024.
Od 8 lat kieruje Spółką Bolix Ukraina z biurami oraz magazynami w Kijowie i Lwowe. Buduje dystrybucję marki na terenie całego kraju, obecnie skupia ponad 40 dystrybutorów a współczesna architektura Ukrainy została wzbogacona o nowe technologie oraz setki obiektów docieplonych profesionalną chemią budowlaną Bolix.
Od maja 2023 roku pełni także stanowisko Prezesa Zarządu Międzynarodowego Stowarzyszenia Przedsiębiorców Polskich w Ukrainie, które zrzesza polskich przedsiębiorców prowadzących działalność biznesową w Ukrainie. Stowarzyszenie obecnie skupia blisko 100 firm z kapitałem polskim działających na rynku ukraińskim, celem jest szeroko rozumiany wzrost wolumenu wymiany handlowej między Polska a Ukrainą.
Bierze udział w licznych kongresach, forach i konferencjach dotyczących tematyki odbudowy Ukrainy.
Od 2014r czyli momentu agresji na Ukrainę zaangażowany w liczne inicjatywy społeczne na rzecz pomocy Ukrainie, od lutego 2022 wykonał ponad 40 misji humanitarnych od Kijowa aż po tereny przyfrontowe (Izjum, Kramatorsk, Pokrowsk etc.)
Zajmuje się tematyką powojennej odbudowy gospodarczej Ukrainy w kontekście stosunków handlowych i biznesowych z Polską.
Marcin Wiatrów
Marcin Wiatrów
Absolwent nauk społecznych na Uniwersytecie Opolskim oraz Krajowej Szkoły Administracji Publicznej. Od 2010 r. pracuje w administracji centralnej zajmując się głównie politykami publicznymi w zakresie rynku pracy oraz migracji zarobkowych.
Marcin Witczak
Marcin Witczak
Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, kierunek marketing i zarządzanie. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w branży stalowej i kolejowej. Od ponad 15 lat jest właścicielem i Prezesem spółki Laude Smart Intermodal S.A., a od ponad 25 lat współwłaścicielem i Prezesem Zarządu spółki ATS S.A. Jest współtwórcą innowacyjnego kolejowo-drogowego systemu intermodalnego łączącego kraj Europy Wschodniej, w tym przede wszystkim Ukrainy z Państwami UE. Jego idee i inspiracje stały się podwalinami pod projekty kontenerów intermodalnych, jednych z najbardziej postępowych na rynku logistycznym. Laureat wielu nagród, które odebrał zarówno w imieniu firmy jak i swoim.
Maciej Witucki
Maciej Witucki
Maciej Witucki od czerwca 2019 roku jest prezydentem Konfederacji Lewiatan, w latach 2006-2019 był wiceprezydentem tej organizacji pracodawców. Wiceprzewodniczący, członek Prezydium Rady Dialogu Społecznego. Od 25 listopada 2022 wiceprezydent BusinessEurope.
Studiował na Politechnice Poznańskiej, studia podyplomowe ukończył we Francji, w Ecole Central Paris. Specjalizował się w dziedzinie badań operacyjnych i wspomagania decyzji. Pracował w banku Cetelem Polska, następnie w zarządzie Lukas Banku, którego był prezesem w 2005 roku. Następnie w 2006 roku został prezesem Telekomunikacji Polskiej i jednocześnie szefem Grupy TP, w której skład wchodziły 23 spółki, a później w 2016 roku prezesem Zarządu Work Service SA. Jest przewodniczącym Rady Nadzorczej Orange, zasiada również w Radach Nadzorczych TISE, Uniqa, Krynica Vitamin.
Członek Rady Dyrektorów Atlantic Council, zasiada w Radzie European Council on Foreign Relations, Międzynarodowej Radzie Doradczej GLOBSEC oraz Międzynarodowej Radzie Konsultacyjnej Biznesu Akademii Leona Koźmińskiego. Maciej Witucki jest również członkiem Rady Fundacji Centrum im. prof. B. Geremka, fundatorem Fundacji Polska-Haiti oraz współzałożycielem Fundacji Dorastaj z Nami.
Konrad Wojnarowski
Konrad Wojnarowski
Absolwent stosunków międzynarodowych na Uniwersytecie Kardynała Stefana Wyszyńskiego, prawa na Uczelni Łazarskiego oraz studiów podyplomowych MBA – zarządzanie polityką energetyczną i klimatyczną na Collegium Civitas w partnerstwie z Studium Obywatelskim im. Pawła Adamowicza.
Ukończył studia doktoranckie. Obronił rozprawę doktorską w dyscyplinie naukowej: nauki prawne, pt. „Klasyfikacja NUTS i jej znaczenie dla prawa Unii Europejskiej i polskiego prawa krajowego”, na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego.
Autor publikacji naukowych z zakresu prawa samorządu terytorialnego i polityki regionalnej, uczestnik krajowych i międzynarodowych konferencji naukowych.
Studiował w Korei Południowej, gdzie ukończył półroczny program języka i kultury koreańskiej w Instytucie Języka Koreańskiego Yeungnam University.
Uczestnik i absolwent programów polityczno-społecznych, organizowanych przez Europejski Komitet Regionów, National Democratic Institute oraz Szkołę Liderów Politycznych.
Członek zespołu ds. przygotowania opinii Europejskiego Komitetu Regionów nt. „Zalecenia KR dla władz lokalnych i regionalnych dotyczące pomyślnego opracowania strategii rozwoju regionalnego po roku 2020”.
Ambasador Europejskiego Paktu na Rzecz Klimatu. Członek Mazowieckiej Rady Działalności Pożytku Publicznego.
Doświadczenie zawodowe zdobywał w administracji rządowej i samorządowej.
Wiceprezes Polskiego Stronnictwa Ludowego w województwie mazowieckiem oraz członek rady naczelnej tego ugrupowania.
Od lat związany z samorządem województwa – od 2018 roku jako radny, od 2023 wiceprzewodniczący Sejmiku Województwa Mazowieckiego. Do niedawna przewodniczący Komisji Promocji i Współpracy Zagranicznej. Aktualnie kieruje pracami Komisji Budżetu i Finansów. Wiceprzewodniczący Komisji Prawa, Samorządu, Bezpieczeństwa i Porządku Publicznego.
Andrzej Wrębiak
Andrzej Wrębiak
Partner w firmach doradczych i konsultant z 30-letnim doświadczeniem w obszarze doradztwa strategicznego, finansowego i transakcyjnego dla podmiotów gospodarczych. Obecnie Prezes Empiria Consulting (Warszawa). Doktor nauk ekonomicznych. Od 2022 r. Dyrektor Zarządzający Centrum Doradztwa Biznesowego Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej.
Viktor Yadukha
Viktor Yadukha
Po ukończeniu Chmielnickiego Instytutu Technologicznego (1991) pracował jako inżynier w kilku przedsiębiorstwach handlowych.
Od 1992 roku wraz ze wspólnikami założył własne przedsiębiorstwo prywatne, od 1994 roku zajmuję się międzynarodowym transportem ładunków. Dziś firma „Gilea” Sp. z o. o. operuje 65 pojazdami (tentowane i chłodni). Głównym kierunkiem są kraje Skandynawii. Firma posiada również bazę produkcyjną, stację kontroli pojazdów, własne magazyny o powierzchni do 4000 metrów kwadratowych w Chmielnickim. „Gilea” Sp. z o. o. otrzymała szereg nagród, w tym tytuł honorowy Międzynarodowej Unii Przewoźników Drogowych (IRU) – "Najlepszy Międzynarodowy Przewoźnik Drogowy Eurazji 2013”
Pan Viktor jest pierwszym wiceprzewodniczącym Rady AsMAP Ukrainy.
Olha Zakharova
Olha Zakharova
Olha Zakharova jest głównym specjalistą w Departamencie Integracji Europejskiej i Współpracy Międzynarodowej Funduszu Mienia Państwowego Ukrainy. W 2022 r. uczestniczyła w programie stażowym Sekretariatu Komisji Polityki Agrarnej i Gruntowej Rady Najwyższej, gdzie zajmowała się organizacją posiedzeń Komisji, a także obecnością w mediach społecznościowych. Od 2023 r. koordynuje współpracę między Funduszem Mienia Państwowego Ukrainy a organizacjami międzynarodowymi, takimi jak MFW, OECD i Światowa Organizacja Handlu (WTO).
Marcin Zieniewcz
Marcin Zieniewcz
Od 2024 r. w PAIH (Ekspert kluczowy, Departament Wsparcia Eksportu). Wcześniej wicedyrektor w Biurze Pełnomocnika Rządu ds. polsko-ukraińskiej współpracy rozwojowej (2023), specjalista w Departamencie Wsparcia Zewnętrznego KPRM (2022-2023). W latach 2006-2022 związany z MSZ. W okresie 2006 – 2016 pracował na stanowiskach ds. współpracy z Polakami w Ukrainie oraz ds. politycznych w Konsulacie Generalnym RP we Lwowie, następnie pracownik Departamentu Wschodniego MSZ (2016-2017) oraz kierownik Wydziału Konsularnego Ambasady RP w Wilnie (2017-2021).