📅❕ Program wydarzenia już dostępny! Sprawdź co znajduje się w agendzie #CommonFuture2025 ❕📅  

Organizator:

Prelegenci

Jarosław Bełdowski

Pierwszy Wiceprezes Zarządu
KredoBank S.A.

Jarosław Bełdowski

Pierwszy Wiceprezes Zarządu
KredoBank S.A.

Jest Pierwszym Wiceprezesem Zarządu KredoBanku. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego i Katolickiego Uniwersytetu w Leuven (Belgia). Był stypendysta Ministerstwa Spraw Zagranicznych Wielkiej Brytanii na Uniwersytecie w Oksfordzie (Chevening Scholar).

Posiada wieloletnie doświadczenie bankowe. Pracował m.in w Narodowym Banku Polski, a także Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego (doradca Przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego), a także był Pierwszym Wiceprezesem Zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego. W ostatnich latach pracował w dziale bankowości i finansów międzynarodowej kancelarii prawnej.

Marcin Białek

Prezes Zarządu
Biogas System S.A.

Marcin Białek

Prezes Zarządu
Biogas System S.A.

Prezes Zarządu Biogas System S.A., Wiceprezes Izby Gospodarczej Biogazu i Biometanu. Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w przygotowaniu i realizacji inwestycji, od początku kariery zawodowej związany z energetyką konwencjonalną, odnawialnymi źródłami energii oraz budownictwem przemysłowym. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów badawczo-rozwojowych, skutecznie pozyskując finansowanie na ich realizację. Brał udział w działaniach ekspansji zagranicznej, projektach fuzji i przejęć (M&A) oraz wprowadzaniu firm na nowe rynki i do nowych branż.

Alicja Bień

Adwokat
Kancelaria Alicja Bień & Alicja Tarkowska

Alicja Bień

Adwokat
Kancelaria Alicja Bień & Alicja Tarkowska

Adwokat, partner w Kancelarii Alicja Bień & Alicja Tarkowska oraz Konsul Honorowa Francji w Łodzi.

Adwokat z 25-letnim stażem. Prowadzi projekty o znaczeniu strategicznym dla dużych przedsiębiorstw. Pomaga podmiotom zagranicznym w wejściu na polski rynek oraz rozwinięciu ich działalności w Polsce. Specjalizuje się w prawie gospodarczym, prawie pracy, prawie nieruchomości oraz w obsłudze transakcji M&A, w tym procesach due diligence.

Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe. W 2016 roku otrzymała insygnia Kawalera Orderu Legii Honorowej – najwyższego odznaczenia wydawanego przez państwo francuskie. Odznaczona medalem „Adwokatura Zasłużonym”.

Od 2018 roku jest członkiem zarządu sekcji polskiej Stowarzyszenia Henri Capitant (Association Henri Capitant). Od 2024 roku jest członkiem zarządu – sekretarzem generalnym – Stowarzyszenia Członków Legii Honorowej i Narodowego Orderu Zasługi. Jest współzałożycielką droitpolonais.fr – serwisu informacyjnego o prawie polskim dla Francuzów i frankofonów.

Julia Boguslavska

Prezeska
Fundacja Ukrainka w Polsce

Julia Boguslavska

Prezeska
Fundacja Ukrainka w Polsce

Ukrainka z Donbasu, Polka z Wrocławia, magister prawa publicznego i stosunków międzynarodowych (KIMO/Kijów, Ukraina). Od 2002 roku zdobywała doświadczenie zawodowe w strukturach ONZ w Ukrainie, a także w innych międzynarodowych projektach. Od 2014 roku związana z wrocławskim środowiskiem biznesowym. W 2016 roku założyła własną firmę w branży marketingowej i prowadzi agencję. Walczy o integrację pomiędzy społecznością ukraińską a polską.

Od 10 lat mieszka w Polsce, a od ponad 3 lat aktywnie działa na rzecz ukraińskiej społeczności jako założycielka fundacji ukrainkawpolsce.pl, wspierającej migrantki w ich rozwoju osobistym i zawodowym. Swoją działalnością inspiruje do budowania mostów między narodami.

Głównym celem organizacji jest integracja Ukrainek w polskie społeczeństwo, a także włączanie Ukrainek do rynku pracy poprzez edukację.

Fundacja organizuje szeroki wachlarz szkoleń i warsztatów poświęconych budowaniu marki osobistej, zakładaniu, legalizacji i rozwoju działalności gospodarczej w Polsce, przygotowanie do rynku pracy, szkolenia AI, ESG, edukacji obywatelskiej i pracuje z młodzieżą Ukraińską od 16+.

Autorka projektu fundacji „Ukrainka360” (ukrainkawpolsce.pl/360), którego celem jest tworzenie bezpieczeństwa społecznego i ekonomicznego dla migrantów z Ukrainy.

Studentka studiów magisterskich na wydziale bezpieczeństwa narodowego Akademii Wojskowej w Warszawie (WAT).

Tomasz Budziak

Managing Partner
KBA

Tomasz Budziak

Managing Partner
KBA

Managing Partner w KBA. Wiceprezes Zarządu w Inicjatywa Firm Rodzinnych.

Expert: Sukcesja Business Continuity Management, Certified Management Consultant CMC

Autor wielu artykułów i książek, m.in:

Ile jest warte przedsiębiorstwo?

Sukcesja w rodzinie biznesowej (nagroda Economicus 2012 NBP i Dziennika Gazety Prawnej za najlepszy poradnik biznesowy)

Esencja sukcesji

Kierownik wielu projektów skupionych na biznesie rodzinnym w Polsce i Ukrainie, finansowanych ze środków Unii Europejskiej i Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.

Paweł Chorąży

Dyrektor Zarządzający Pionem Funduszy Europejskich
Bank Gospodarstwa Krajowego

Paweł Chorąży

Dyrektor Zarządzający Pionem Funduszy Europejskich
Bank Gospodarstwa Krajowego

Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego (1998) i Krajowej Szkoły Administracji Publicznej (2001). Stypendysta Fundacji Roberta Boscha w Niemczech (2003 – 2004). Ukończył także Leadership Academy for Poland (2019) i program IESE Business School / KSAP: Top Public Executives (2018).

Od 2001 roku zatrudniony w administracji rządowej współtworzył system wdrażania funduszy europejskich w Polsce; w latach 2004 – 2015 Dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego; w latach 2015 – 2018 podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju odpowiedzialny między innymi za koordynację wdrażania polityki spójności. Od 2019 roku Dyrektor Zarządzający Pionem Funduszy Europejskich w Banku Gospodarstwa Krajowego, gdzie zajmuje się wdrażaniem instrumentów dłużnych, kapitałowych i mieszanych ze środków UE.

Marcin Chruściel

Dyrektor Biura do spraw polsko-ukraińskiej współpracy rozwojowej
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej

Marcin Chruściel

Dyrektor Biura do spraw polsko-ukraińskiej współpracy rozwojowej
Ministerstwo Funduszy i Polityki Regionalnej

Dyrektor Biura do spraw polsko-ukraińskiej współpracy rozwojowej w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Absolwent studiów doktoranckich z zakresu nauk o polityce na Uniwersytecie Wrocławskim, magister stosunków międzynarodowych i europeistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. W latach 2022-2023 Prezes zarządu Instytutu Nowej Europy, polskiego think tanku prowadzącego działalność analityczną w zakresie polityki międzynarodowej, gospodarki, bezpieczeństwa oraz nowych technologii.

Piotr Ciarkowski

Wiceprezes
Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza

Piotr Ciarkowski

Wiceprezes
Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza

Zwiazany z Ukraina od 1987. 1987-92 studia w Kijowie w ramach wymiany studentów delegowany z polskiej uczelni SGGW.

Od 1994 współzałożyciel i dyrektor firmy Bikor działającej do chwili obecnej w branży budownictwa przemysłowego w Ukrainie (konstrukcje stalowe, antykorozja przemysłowa, przedstawiciel PGNiG Technologie).

Właściciel, współwłaściciel innych również poza branżowych inicjatyw gospodarczych na terenie Ukrainy.

Współzałożyciel Fundacji "Dobry Brat" leczącej ukraińskich żołnierzy od 2014 roku.

W latach 2015-2023 prezes zarządu MSPPU.

Obecnie wiceprezes PUIG, członek zarządu MSPPU.

Roman Dryps

Dyrektor operacyjny Centrum Doradztwa Biznesowego
Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza

Roman Dryps

Dyrektor operacyjny Centrum Doradztwa Biznesowego
Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza

Dyrektor operacyjny Centrum Doradztwa Biznesowego PUIG

Dyrektor Przedstawicielstwa PUIG na Śląsku

członek Rady Ekspertów Narodowego Związku Architektów Ukrainy

Pełnomocnik Ukraińskiej Akademii Nauk ds. Transferu Technologii

Akademik Akademii Budownictwa Ukrainy

Były doradca Premiera Ukrainy ds. pozyskiwania inwestycji zagranicznych

Paweł Dziekoński

Wiceprezes
FAKRO Sp. z o.o.

Paweł Dziekoński

Wiceprezes
FAKRO Sp. z o.o.

Paweł Dziekoński jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej, gdzie ukończył studia magisterskie na kierunku Finanse i Bankowość oraz studia doktoranckie w Kolegium Gospodarki Światowej. Doświadczony lider związany z sektorem finansowym, rynkiem kapitałowym, bankowością, konsultingiem. Karierę zawodową rozpoczynał w czterech wielkich spółkach.

Był wiceprezesem zarządu Giełdy Papierów Wartościowych odpowiedzialnym za rozwój biznesu
i finanse, dyrektorem zarządzającym w Deutsche Banku i Kredyt Banku oraz Dyrektorem w Deloitte na rynki Europy Środkowej.

Od 2017 - wiceprezes spółki KAZAR - polskiego producenta luksusowej marki butów. Od 2020 r. - wiceprezes zarządu Grupy FAKRO, światowego potentata w produkcji okien dachowych.

Przekazuje pozytywną energię budowanym przez siebie zespołom. Jest entuzjastą dobrych marek, poczucia humoru oraz lojalnej współpracy.

Tymur Enkhbaiar

Tymur Enkhbaiar

Tymur specjalizuje się w prawie korporacyjnym, fuzjach, przejęciach i nieruchomościach. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie jako doradca dużych ukraińskich i międzynarodowych przedsiębiorstw. Ma rozległą wiedzę specjalistyczną w zakresie prawa korporacyjnego, w tym zakładania działalności gospodarczej w Ukrainie, wspierania działalności, ładu korporacyjnego, reorganizacji przedsiębiorstw, jak i transakcji związanych ze sprzedażą przedsiębiorstw. Jego doświadczenie w zakresie fuzji i przejęć obejmuje pełny cykl transakcji – od tworzenia umów i przeprowadzania badań due diligence, aż po sporządzanie i negocjowanie dokumentów transakcyjnych.

Ponadto Tymur doradza klientom w zakresie prawa gruntowego, nieruchomościowego i budowlanego. Brał udział w wielu prestiżowych projektach związanych z budową i eksploatacją centrów handlowych oraz biurowych, infrastruktury transportowej, kompleksów mieszkaniowych i obiektów przemysłowych.

Kateryna Glazkova

Dyrektor wykonawcza
Związek Ukraińskich Przedsiębiorców (SUP)

Kateryna Glazkova

Dyrektor wykonawcza
Związek Ukraińskich Przedsiębiorców (SUP)

Kieruje Związkiem Ukraińskich Przedsiębiorców (SUP) od momentu jego powstania. Dzięki jej przywództwu SUP przekształcił się z krajowego stowarzyszenia przedsiębiorców w jednego z kluczowych przedstawicieli ukraińskiego biznesu w Europie.

W odpowiedzi na wyzwania wynikające z pełnoskalowej wojny, pod kierownictwem P. Glazkovej  SUP szybko zaktualizował strategię działania, stawiając priorytetowo wsparcie ukraińskiego biznesu w czasie wojny oraz jego integrację europejską. Zainicjowała otwarcie biur w Warszawie i Brukseli, zapewniając stałą reprezentację Ukrainy w strukturach europejskich i międzynarodowych, takich jak BusinessEurope i BIAC (Business at OECD).

Obecnie SUP zrzesza ponad 1300 ukraińskich firm, posiada biura w czterech regionach Ukrainy oraz dwa przedstawicielstwa w UE.

Kateryna jest silnym głosem ukraińskiego biznesu w Europie. Buduje strategiczne partnerstwa, reprezentuje interesy firm na poziomie międzynarodowym i jest przekonana, że silna gospodarka jest fundamentem bezpieczeństwa narodowego Ukrainy.

Tadeusz Iwański

Kierownik Zespołu Białorusi, Ukrainy i Mołdawii
Ośrodek Studiów Wschodnich

Tadeusz Iwański

Kierownik Zespołu Białorusi, Ukrainy i Mołdawii
Ośrodek Studiów Wschodnich

Kierownik Zespołu Białorusi, Ukrainy i Mołdawii, Ośrodek Studiów Wschodnich.

Absolwent Filologii Ukraińskiej oraz Studium Europy Wschodniej UW, studiował również na Uniwersytecie im. Iwana Franki we Lwowie oraz w Szkole Nauk Społecznych IFiS PAN i Instytucie Historii PAN. Analityk ds. ukraińskich w OSW od 2011 r., od 2020 r. kierownik Zespołu. Wcześniej pracował w Redakcji Ukraińskiej Polskiego Radia dla Zagranicy oraz współpracował z sektorem pozarządowym.

2021 Guest Fellow, Stiftung Wissenschaft und Politik, Berlin

2010-2020 członek redakcji czasopisma Nowy Prometeusz,

2006-2012 r. trener w programie SENSE - Strategic Economic Needs and Security

2016-2019 badacz w EU-STRAT, (Horyzont 2020)

Tematy badawcze: polityka wewnętrzna i zagraniczna Ukrainy i Białorusi.

Paweł Jaroszek

Członek Zarządu
Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Paweł Jaroszek

Członek Zarządu
Zakład Ubezpieczeń Społecznych

Od stycznia 2014 r. Członek Zarządu Nadzorujący Pion Finansów i Realizacji Dochodów odpowiadający m.in. za płynność finansową Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz zarządzanie aktywami Funduszu Rezerwy Demograficznej. Odpowiedzialny m.in. za nadzór nad realizacją kluczowych projektów w Zakładzie-Projekt e-Składka oraz e-Akta.

Rafał Juszczak

Rafał Juszczak

Ponad 29 lat pracy w usługach finansowych ze specjalizacją w zakresie zarządzania zmianą i rozwojem biznesu.

Doświadczony CEO z udokumentowaną historią pracy w sektorze bankowym w różnych krajach.  Wizjoner cyfrowego podejścia do tworzenia unikalnych aplikacji, produktów i usług bankowych. Za każdym razem banki pod jego kierownictwem osiągały rekordowe wyniki. Tytuł Bank Roku przyznany przez The Banker: 2007 PKO BP Polska, 2018 Alfa Bank Białoruś, 2021/22 Alfa Bank Ukraina i wiele innych nagród.

Pracował dla różnych instytucji finansowych, m.in.: Prezes Zarządu PKO BP, FUIB Ukraina, Getin Holding, Alfa Bank Białoruś, Alfa Bank Ukraina.  Wcześniej członek wielu Rad Nadzorczych w Polsce i za granicą.

Ukończył Uniwersytet Gdański (Polska) z tytułem magistra historii w 1994 roku oraz Podyplomową Szkołę Zarządzania (Ecole Supérieure de Commerce) w Rouen (Francja) z tytułem magistra bankowości i finansów (Master Spécialisé Banque et Finance) w 1996.

Piotr Kaczmarek

Piotr Kaczmarek

Z wykształcenia prawnik – posiada uprawnienia radcy prawnego. Top menedżer w sektorze usług finansowych z wszechstronnym doświadczeniem w obszarze bankowości, leasingu, ubezpieczeń oraz consumer finance. Posiada unikalną ekspertyzę na rynkach CEE: Ukraina, Rosja, Białoruś i Rumunia. Ma duże doświadczenie  w restrukturyzacji firm i transakcjach M&A. W portfolio dokonań ma też udane wdrożenia projektów cyfrowej transformacji. Obecnie doradca biznesowy – partner w Future Solutions.

Zaangażowany we współpracę polsko-ukraińską (działa m.in. w Polsko-Ukraińskiej Izbie Gospodarczej). Menedżer projektu „Polsko-Ukraińskie Vademecum Przedsiębiorczości”.

Autor książki o tematyce ukraińskiej „Oczy na wschód”, wydanej w 2022 roku.

Sławomir Kalinowski

Profesor
Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN

Sławomir Kalinowski

Profesor
Instytut Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN

Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor w Instytucie Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN, kierownik Zakładu Ekonomii Wsi i sekretarz Rady Naukowej IRWiR PAN, członek Komitetu Nauk o Pracy i Polityce Społecznej PAN. Zainteresowania badawcze obejmują problematykę ubóstwa i poziomu życia na wsi, ekonomii dobrobytu, niepewności dochodów, koncepcji smart villages oraz prekaryzacji ludności wiejskiej. Autor ponad 140 publikacji naukowych, w tym monografii Ubóstwo ubogich. Obszary deprywacji potrzeb osób ubogich (wsp. Aleksandra Łuczak i Oskar Szczygieł, 2024), Koncepcja smart villages. Przykłady z Polski (wsp. Łukasz Komorowski i Anna Rosa, 2021) i Poziom życia ludności wiejskiej o niepewnych dochodach (2015). Wiceprezes Fundacji Badań Wiejsko-Miejskich RURall, ekspert Polskiego Towarzystwa Polityki Społecznej.

Jakub Karnowski

Prezes Zarządu
KredoBank S.A.

Jakub Karnowski

Prezes Zarządu
KredoBank S.A.

Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów MBA (magister zarządzania) w Carlson School of Management oraz Hubert H. Humphrey Institute of Public Affairs na Uniwersytecie Minnesota (USA).

W latach 1997-2000 był doradcą i szefem gabinetu politycznego Ministra Finansów Polski. Następnie był doradcą i dyrektorem Departamentu Międzynarodowego w Narodowym Banku Polskim.

W latach 2003-2008 był członkiem Rady Dyrektorów wykonawczych w Grupie Banku Światowego. Kierował zarządem funduszu inwestycyjnego PKO TFI S.A. (2008-2012), polskich kolei państwowych PKP Polskie Koleje Państwowe S.A. (2012-2015) oraz prywatnej grupy inwestycyjnej Luma Investment S.A. (2016-2019). Był niezależnym członkiem rady nadzorczej oraz przewodniczącym komitetu audytu i ryzyka w HSBC Bank Polska w latach 2015-2019.

Jakub Karnowski pracował również jako pracownik naukowy i wykładowca akademicki w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Stypendysta Fundacji Margaret Thatcher. Posiada dyplom licencjonowanego doradcy finansowego CFA. Jest doktorem nauk ekonomicznych, był kierownikiem Zakładu Ekonomii Liberalnej w Głównej Szkole Handlowej w Warszawie oraz opiekunem studenckiego koła naukowego ds. odbudowy Ukrainy. Był przewodniczącym rady nadzorczej Ukrposhta S.A. oraz niezależnym członkiem rady nadzorczej Ukrzaliznytsia S.A.

19 lipca 2024 roku został wybrany przez radę nadzorczą KredoBank S.A. na stanowisko pierwszego wiceprezesa zarządu i objął to stanowisko 19 sierpnia 2024 roku. Na stanowisko prezesa zarządu został wybrany 21 lutego 2025 roku na podstawie uzyskanej 20 lutego 2025 roku zgody zarządu Narodowego Banku Ukrainy. Objął stanowisko 1 marca 2025 roku.

Mariusz Kleban

Członek Zarządu i Współwłaściciel
Agencja Celna Portalls Sp. z o.o..

Mariusz Kleban

Członek Zarządu i Współwłaściciel
Agencja Celna Portalls Sp. z o.o..

Absolwent Wyższej Szkoły Prawa i Administracji na kierunku Administracja Transgraniczna, certyfikowany księgowy i agent celny wpisany na listę Ministra Finansów. Posiada Certyfikat Kompetencji Zawodowych w drogowym transporcie rzeczy.

Od ponad 20 lat związany z branżą celną i transportową, łączy wiedzę z zakresu prawa celnego, podatków i logistyki w codziennym prowadzeniu agencji celnej. Regularnie podnosi kwalifikacje, uczestnicząc w licznych szkoleniach specjalistycznych (m.in. CBAM, VAT w obrocie transgranicznym, Incoterms, akcyza, konwencja CMR), co pozwala mu skutecznie wspierać przedsiębiorstwa w działalności międzynarodowej.

Sylwia Krasoń-Kopaniarz

Dyrektor zarządzająca rozwojem międzynarodowym
Grupa Impel

Sylwia Krasoń-Kopaniarz

Dyrektor zarządzająca rozwojem międzynarodowym
Grupa Impel

Autorytet w dziedzinie przedsiębiorczości o szerokim doświadczeniu w pracy w UE, Europie Środkowo-Wschodniej, a także na Bliskim Wschodzie. Ma na swoim koncie sukcesy w tworzeniu, rozwoju, restrukturyzacji i zarządzaniu dużymi, wielonarodowymi strukturami i centrami zysku. Posiada dużą umiejętność pracy z ludźmi, w tym w wielokulturowym, wielojęzycznym środowisku, także w warunkach kryzysowych. Doświadczona w działaniu w środowisku korporacyjnym, jak i w międzynarodowej społeczności biznesowej.

Ponad 6 lat mieszkała i pracowała w Ukrainie, dzięki czemu posiada duże zrozumienie lokalnego rynku. Ekspertka ma szeroką wiedzę na temat europejskich standardów zarządzania, trendów i perspektyw rozwoju przedsiębiorczości, którą dzieli się w wywiadach publikowanych na portalach branżowych i na blogu. Swoje artykuły publikuje również na portalach ukraińskich, w tym na portalu liga.net

W Grupie Impel pełni rolę dyrektor zarządzającej rozwojem międzynarodowym, a jednocześnie jest prezesem zarządu spółki Impel Ukraina oraz Vice-Prezesem w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Przedsiębiorców Polskich w Ukrainie. 

Andrii Kulchynskyi

Prezydent
Miasto Truskawiec

Andrii Kulchynskyi

Prezydent
Miasto Truskawiec

Od 2015 roku pełni funkcję Prezydenta Truskawca oraz hromady, w skład której wchodzi siedem miejscowości.

Posiada kilka specjalizacji: lekarz neurolog, zarządzanie organizacjami, a także business administration (MBA Executive Management, York University, USA oraz BC-School).

Aktywnie uczestniczył we wdrażaniu reformy decentralizacji w Ukrainie w 2020 roku. Do swoich głównych priorytetów zalicza rozwój infrastruktury, edukacji i opieki zdrowotnej, podnoszenie jakości życia mieszkańców gminy, wspieranie lokalnego biznesu i przyciąganie inwestycji. Dużą wagę przykłada do kwestii bezpieczeństwa w czasie wojny i powojennej odbudowy oraz tworzenia odpowiednich warunków dla osób wewnętrznie przesiedlonych, które znalazły schronienie w Truskawcu.

Podczas swojej kadencji znacząco wzmocnił międzynarodowy status miasta. We wrześniu 2022 roku Truskawiec został członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Historycznych Miast Termalnych (European Historical Thermal Towns Association).

Monika Piątek

Monika Piątek

Od ponad 12 lat pomaga firmom budować stabilne i bezpieczne procesy zatrudniania cudzoziemców.

Jej praca to nie tylko procedury -  to strategia, która pozwala firmie działać legalnie, przewidywać ryzyka i rozwijać biznes bez kosztownych błędów.

Wspiera zarządy i managerów w podejmowaniu decyzji dotyczących zatrudnienia pracowników z zagranicy.

Prowadzi audyty i szkolenia, które pokazują, co naprawdę sprawdza PIP i Straż Graniczna.

Tworzy rozwiązania, które łączą prawo, HR i biznes, bo tylko wtedy organizacja jest odporna na kryzysy i kontrole.

Tomasz Poskrobko

Dyrektor Rynków Zagranicznych
Unibep S.A.

Tomasz Poskrobko

Dyrektor Rynków Zagranicznych
Unibep S.A.

Dyrektor Rynków Zagranicznych Unibep S.A.

Absolwent Politechniki Białostockiej, gdzie uzyskał tytuł magistra inżyniera budownictwa.

Z branżą budowlaną związany jest od ponad 20 lat, zdobywając doświadczenie w zarządzaniu projektami i rozwijaniu działalności firmy. Od blisko 10 lat odpowiada rozwój rynków zagranicznych Unibep S.A.

Jacek Piechota

Prezes
Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza

Jacek Piechota

Prezes
Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza

Prezes Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej, Minister Gospodarki RP w latach 2001-2003

Marek Sierant

Prezenter
SLAWA.TV

Marek Sierant

Prezenter
SLAWA.TV

Dziennikarz, politolog i producent telewizyjny. Obecnie prezenter telewizyjny na kanale SLAWA.TV jaki jest częścią publicznego nadawcy TVPWORLD.

Pracował w Ukrainie jako korespondent i reporter dla RADIO ZET (grupa Eurozet), gdzie relacjonował wydarzenia polityczne i społeczne. Będąc w Kijowie na bieżąco informował o aktualnej sytuacji podczas rosyjskiej napaści na Ukrainę.

Marek Sierant jest nie tylko dziennikarzem ale także działaczem społecznym na rzecz polsko-ukraińskiego porozumienia i dialogu.

W Polsce współpracował z TELEWIZJĄ BIZNES,  a następnie POLSAT NEWS. Ponad 13 lat mieszkał w Kijowie. Od wybuchu rewolucji godności jest komentatorem wydarzeń w Ukrainie, współpracującym z różnymi polskimi i ukraińskimi mediami.

Mieszkając w Ukrainie współtworzył proeuropejski kanał telewizyjny ESPRESO.TV. Pełnił również funkcję Szefa pionu informacji w najpopularniejszym politycznym show Ukrainy „SAVIK SHUSTER SWOBODA  SLOWA”. W portalu ONET.PL/POLITICO publikował analityczne teksty o Ukrainie.

Ilona Solonyna

Dyrektorka ds. komunikacji i rozwoju międzynarodowego
Ukraińskie Stowarzyszenie Wodne

Ilona Solonyna

Dyrektorka ds. komunikacji i rozwoju międzynarodowego
Ukraińskie Stowarzyszenie Wodne

Ekspertka w dziedzinie ekologii, energetyki oraz ekonomii międzynarodowej, łącząca wiedzę biznesową z podejściem organizacyjnym i gospodarczym do wyzwań środowiskowych. Od ponad 18 lat związana z biznesem, posiada również bogate doświadczenie w handlu zagranicznym produktami rolnymi.

W latach 2022–2024 pełniła funkcję Oficjalnej Przedstawicielki Izby Przemysłowo-Handlowej Ukrainy w Republice Dominikany, a także Honorowej Konsulki Ukrainy w tym kraju.

Obecnie angażuje się w projekty na rzecz zrównoważonego rozwoju, efektywności energetycznej i bezpieczeństwa energetycznego Ukrainy. Wspiera wdrażanie nowoczesnych rozwiązań ekologicznych i energetycznych, ograniczających emisję CO₂, rozwijających czystą energię oraz promujących przyjazne środowisku metody w rolnictwie.

Jest Dyrektorką ds. komunikacji i rozwoju międzynarodowego Ukraińskiego Stowarzyszenia Wodnego, gdzie uczestniczy w procesach decyzyjnych dotyczących zasobów wodnych i transformacji energetycznej Ukrainy. Jest też członkinią organizacji UABIO.

Prowadzi własny fundusz charytatywny, którego celem jest wspieranie obywateli Ukrainy w czasie wojny.

Rusłan Syvoplias

Rusłan Syvoplias

Przedsiębiorca i menedżer z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w zarządzaniu projektami edukacyjnymi, instytucjami finansowymi oraz spółkami operacyjnymi w Polsce i na Ukrainie. Specjalizuje się w tworzeniu i rozwoju innowacyjnych przedsięwzięć edukacyjnych oraz w realizacji projektów non-profit, łącząc strategiczne podejście biznesowe z misją społeczną.

Jako fundator i prezes Fundacji „Next Gen” od 2022 roku koordynuje inicjatywy wspierające rozwój edukacji, a od 2018 roku kieruje spółką FLP Sp. z o.o., realizując projekty w sektorze przedszkolnym i szkolnym. Wcześniej stworzył w Odessie przedszkole oraz szkołę podstawową „New Generation”. Ma bogate doświadczenie menedżerskie w branży finansowej – pełnił m.in. funkcję prezesa firmy leasingowej Lend-Lease, dyrektora regionalnego Credit Agricole Bank na południu Ukrainy oraz analityka rynku w Getin Holding. Karierę rozpoczynał jako prawnik w sektorze bankowym w Raiffeisen Bank.

Absolwent Wydziału Prawa Odeskiego Uniwersytetu Państwowego, uczestnik cyklu szkoleń „Akademia Managera III” Krajowego Punktu Kontaktowego NCBR ds. Programów Badawczych UE. Biegle posługuje się językiem ukraińskim i rosyjskim, a polski zna na poziomie zaawansowanym.

Marek Szczepański

Departamentu Programów Ekologicznych
BOŚ S.A.

Marek Szczepański

Departamentu Programów Ekologicznych
BOŚ S.A.

Departament odpowiada za obsługę wszystkich środków publicznych (unijnych i krajowych), z których korzystają klienci banku. Marek od ponad 25 lat zajmuje się planowaniem i wdrażaniem programów publicznych, w tym wykorzystujących fundusze UE.

Doświadczenie zawodowe zdobywał w sektorze publicznym (m.in Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, PARP, BGK) i prywatnym (firmy doradcze).

Dariusz Szymczycha

Pierwszy Wiceprezes
Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza

Dariusz Szymczycha

Pierwszy Wiceprezes
Polsko-Ukraińska Izba Gospodarcza

Koordynuje sprawy odbudowy i modernizacji Ukrainy, współpracy samorządów Polski i Ukrainy, prowadzi Polsko – Ukraiński Portal Gospodarczy eDIALOG https://edialog.media

Uczestniczył w misji dobrej woli Prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego podczas Pomarańczowej Rewolucji 2004 roku.

https://www.linkedin.com/in/dariusz-szymczycha-ab5ba515/

Alicja Tarkowska

Adwokat
Kancelaria Alicja Bień & Alicja Tarkowska

Alicja Tarkowska

Adwokat
Kancelaria Alicja Bień & Alicja Tarkowska

Na co dzień zajmuje się bieżącą obsługą prawną spółek z kapitałem zagranicznym. Specjalizuje się w prawie gospodarczym, prawie pracy, prawie własności intelektualnej oraz prawie nowych technologii.

Jest nauczycielem akademickim związanym z Katedrą Prawa Cywilnego Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie prowadzi zajęcia z prawa cywilnego i własności intelektualnej. Obroniła z wyróżnieniem rozprawę doktorską poświęconą problematyce prawa autorskiego w produkcji fonograficznej. Jest autorką publikacji z prawa własności intelektualnej. Współtworzy droitpolonais.fr – serwis informacyjny o prawie polskim dla Francuzów i frankofonów. Aktywnie angażuje się w działalność społeczną – pełni funkcję prezeski Fundacji Muzyko, jest członkiem założycielem i członkiem zarządu Stowarzyszenia RFE Pologne – francuskojęzycznej sieci przedsiębiorców.

Andrii Tkach

Naczelny Wydziału Współpracy ze Służbami Bezpieczeństwa Publicznego oraz ds. Mobilizacyjnych, Obronnych i Specjalnych
Urząd Miasta Czernihowa

Andrii Tkach

Naczelny Wydziału Współpracy ze Służbami Bezpieczeństwa Publicznego oraz ds. Mobilizacyjnych, Obronnych i Specjalnych
Urząd Miasta Czernihowa

Urodził się w 1974 roku w Czernihowie, Ukraina.

Absolwent studiów magisterskich w zakresie administracji publicznej.

Od 2006 roku pracuje w Wydziale Współpracy ze Służbami Bezpieczeństwa Publicznego oraz ds. Mobilizacyjnych, Obronnych i Specjalnych Urzędu Miasta Czernihowa. Karierę rozpoczął jako główny specjalista, następnie pełnił funkcję zastępcy naczelnika, a od 2016 roku kieruje całym wydziałem.

Zakres odpowiedzialności:

  • współpraca ze Służbami Bezpieczeństwa Publicznego,
  • zadania mobilizacyjne,
  • zadania obronne,
  • zadania specjalne.

Mariusz Tywoniuk

Prezes
Fundacja Iustus

Mariusz Tywoniuk

Prezes
Fundacja Iustus

Prokurent w Grupie OCG, wspólnik Kancelarii Prawnej Tywoniuk & Skórska, prezes Fundacji Iustus

Prawnik, ekonomista. Specjalista z zakresu prawa obrotu gospodarczego. Praktykę w tym obszarze prowadzi od 1998 roku. Obecnie Wspólnik Kancelarii Prawnej Tywoniuk & Skórska i prokurent Grupy OCG realizujących obsługę inwestycji zagranicznych w Polsce i polskie inwestycje na Ukrainie. Przekształcenia podmiotów prawa handlowego, procesy naprawcze, restrukturyzacyjne, przygotowanie i sprzedaż spółek handlowych oraz obsługę prawną firm. Od roku 2010 jest zaangażowany w zacieśnienie wymiany handlowej z Ukrainą, W roku 2015 został dyrektorem rzeszowskiego przedstawicielstwa Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej, a od grudnia 2017 roku piastuje stanowisko członka rady Izby (najwyższy organ Izby).

W 2015 roku wyróżniony przez Bank Światowy dyplomem uznania za wkład w rozwój przedsiębiorczości, a w 2018 roku wyróżniony przez PUIG Polsko Ukraińską Buławą Gospodarczą za wyjątkowy wkład pracy w rozwój polsko-ukraińskiej współpracy gospodarczej.

Jako doktorant Wydziału Prawa Uniwersytetu SWPS prowadzi badania naukowe nad zagadnieniami prawa obrotu gospodarczego. Jest absolwentem Wydziału Prawa Uniwersytetu SWPS w Warszawie, gdzie ukończył studia jednolite na kierunku: Prawo. Ukończył studia podyplomowe – Prawo gospodarcze na Katedrze Prawa Cywilnego i Gospodarczego wydziału Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Uzyskał tytuł magistra zarządzania realizując specjalność Rachunkowość w Zarządzaniu finansami Przedsiębiorstw na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej oraz tytuł licencjata Europeistyki na Wydziale Administracji Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Ukończył studia pierwszego stopnia: Współczesne Stosunki Międzynarodowe na Wydziale Nauk Politycznych Wyższej Szkoły Humanistycznej w Pułtusku.

Dodatkowo od 2012 roku zajmuje się problematyką prawną szeroko rozumianej ekonomii społecznej. Pełni funkcje doradcze na rzecz podmiotów ekonomii społecznej oraz jest doradcą OWES i Lustratorem Spółdzielni. Od 2014 roku wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Ogólnopolskiego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Socjalnych w Warszawie.

Autor szeregu prawniczych publikacji w obszarze prawa obrotu gospodarczego, spółek kapitałowych oraz spółdzielni socjalnych. Uczestnik i prelegent konferencji krajowych i międzynarodowych.

Nedim Useinow

Nedim Useinow

Nedim Useinow jest kierownikiem programu w ramach inicjatywy GMF Ukraine Cities Partnership. Koncentruje się na wspieraniu odbudowy oraz zrównoważonego, innowacyjnego rozwoju miast Ukrainy.


Przed dołączeniem do GMF Useinow pełnił funkcję kierownika programu w ARTICLE 19, gdzie zarządzał projektami dotyczącymi bezpieczeństwa cyfrowego i praw człowieka. Współpracował również z Fundacją Jerzego Regulskiego na rzecz Demokracji Lokalnej, polską organizacją promującą samorządność, jako ekspert pomagający dzielić się doświadczeniami Polski w zakresie transformacji demokratycznej z miastami ukraińskimi. W TechSoup kierował projektami skupiającymi się na cyfryzacji usług publicznych na poziomie gminnym na Ukrainie. Wcześniej, w Solidarity Fund PL, był członkiem zespołu koordynującego program grantowy wspierający reformy decentralizacyjne na Ukrainie.


Useinow studiował politologię i kulturoznawstwo na Uniwersytecie Gdańskim i Uniwersytecie Warszawskim. Był wykładowcą gościnnym i autorem kilku publikacji naukowych. Regularnie pojawia się w mediach, komentując sprawy polityczne, bezpieczeństwo regionalne i rozwój lokalny.

Marcin Witczak

Prezes Zarządu
Laude Smart Intermodal S.A.

Marcin Witczak

Prezes Zarządu
Laude Smart Intermodal S.A.

Prezes Zarządu Laude Smart Intermodal S.A. oraz ATS S.A., CEO

Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, kierunku marketing i zarządzanie. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w branży stalowej i kolejowej. Od ponad 10 lat jest właścicielem i Prezesem spółki Laude Smart Intermodal S.A., a od ponad 15 lat  współwłaścicielem i Prezesem Zarządu spółki ATS S.A.

Jest współtwórcą innowacyjnego kolejowo-drogowego systemu intermodalnego łączącego kraj Europy Wschodniej, w tym przede wszystkim Ukrainy z Państwami UE. Jego idee i inspiracje stały się podwalinami pod projekty kontenerów intermodalnych, jednych z najbardziej postępowych na rynku logistycznym.

Właściciel jednego z największych i najnowocześniejszych w Polsce przeładunkowych terminali logistycznych w Zamościu. Laureat wielu nagród, które odebrał zarówno w imieniu firmy jak i swoim. Biegle włada językiem angielskim i rosyjskim.