Prelegenci
Jarosław Bełdowski


Jarosław Bełdowski
Jest Pierwszym Wiceprezesem Zarządu KredoBanku. Absolwent Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu Śląskiego i Katolickiego Uniwersytetu w Leuven (Belgia). Był stypendysta Ministerstwa Spraw Zagranicznych Wielkiej Brytanii na Uniwersytecie w Oksfordzie (Chevening Scholar).
Posiada wieloletnie doświadczenie bankowe. Pracował m.in w Narodowym Banku Polski, a także Urzędzie Komisji Nadzoru Finansowego (doradca Przewodniczącego Komisji Nadzoru Finansowego), a także był Pierwszym Wiceprezesem Zarządu Banku Gospodarstwa Krajowego. W ostatnich latach pracował w dziale bankowości i finansów międzynarodowej kancelarii prawnej.
Marcin Białek


Marcin Białek
Prezes Zarządu Biogas System S.A., Wiceprezes Izby Gospodarczej Biogazu i Biometanu. Menedżer z wieloletnim doświadczeniem w przygotowaniu i realizacji inwestycji, od początku kariery zawodowej związany z energetyką konwencjonalną, odnawialnymi źródłami energii oraz budownictwem przemysłowym. Posiada bogate doświadczenie w prowadzeniu projektów badawczo-rozwojowych, skutecznie pozyskując finansowanie na ich realizację. Brał udział w działaniach ekspansji zagranicznej, projektach fuzji i przejęć (M&A) oraz wprowadzaniu firm na nowe rynki i do nowych branż.
Alicja Bień


Alicja Bień
Adwokat, partner w Kancelarii Alicja Bień & Alicja Tarkowska oraz Konsul Honorowa Francji w Łodzi.
Adwokat z 25-letnim stażem. Prowadzi projekty o znaczeniu strategicznym dla dużych przedsiębiorstw. Pomaga podmiotom zagranicznym w wejściu na polski rynek oraz rozwinięciu ich działalności w Polsce. Specjalizuje się w prawie gospodarczym, prawie pracy, prawie nieruchomości oraz w obsłudze transakcji M&A, w tym procesach due diligence.
Posiada bogate doświadczenie międzynarodowe. W 2016 roku otrzymała insygnia Kawalera Orderu Legii Honorowej – najwyższego odznaczenia wydawanego przez państwo francuskie. Odznaczona medalem „Adwokatura Zasłużonym”.
Od 2018 roku jest członkiem zarządu sekcji polskiej Stowarzyszenia Henri Capitant (Association Henri Capitant). Od 2024 roku jest członkiem zarządu – sekretarzem generalnym – Stowarzyszenia Członków Legii Honorowej i Narodowego Orderu Zasługi. Jest współzałożycielką droitpolonais.fr – serwisu informacyjnego o prawie polskim dla Francuzów i frankofonów.
Julia Boguslavska


Julia Boguslavska
Ukrainka z Donbasu, Polka z Wrocławia, magister prawa publicznego i stosunków międzynarodowych (KIMO/Kijów, Ukraina). Od 2002 roku zdobywała doświadczenie zawodowe w strukturach ONZ w Ukrainie, a także w innych międzynarodowych projektach. Od 2014 roku związana z wrocławskim środowiskiem biznesowym. W 2016 roku założyła własną firmę w branży marketingowej i prowadzi agencję. Walczy o integrację pomiędzy społecznością ukraińską a polską.
Od 10 lat mieszka w Polsce, a od ponad 3 lat aktywnie działa na rzecz ukraińskiej społeczności jako założycielka fundacji ukrainkawpolsce.pl, wspierającej migrantki w ich rozwoju osobistym i zawodowym. Swoją działalnością inspiruje do budowania mostów między narodami.
Głównym celem organizacji jest integracja Ukrainek w polskie społeczeństwo, a także włączanie Ukrainek do rynku pracy poprzez edukację.
Fundacja organizuje szeroki wachlarz szkoleń i warsztatów poświęconych budowaniu marki osobistej, zakładaniu, legalizacji i rozwoju działalności gospodarczej w Polsce, przygotowanie do rynku pracy, szkolenia AI, ESG, edukacji obywatelskiej i pracuje z młodzieżą Ukraińską od 16+.
Autorka projektu fundacji „Ukrainka360” (ukrainkawpolsce.pl/360), którego celem jest tworzenie bezpieczeństwa społecznego i ekonomicznego dla migrantów z Ukrainy.
Studentka studiów magisterskich na wydziale bezpieczeństwa narodowego Akademii Wojskowej w Warszawie (WAT).
Tomasz Budziak


Tomasz Budziak
Managing Partner w KBA. Wiceprezes Zarządu w Inicjatywa Firm Rodzinnych.
Expert: Sukcesja Business Continuity Management, Certified Management Consultant CMC
Autor wielu artykułów i książek, m.in:
Ile jest warte przedsiębiorstwo?
Sukcesja w rodzinie biznesowej (nagroda Economicus 2012 NBP i Dziennika Gazety Prawnej za najlepszy poradnik biznesowy)
Esencja sukcesji
Kierownik wielu projektów skupionych na biznesie rodzinnym w Polsce i Ukrainie, finansowanych ze środków Unii Europejskiej i Ministerstwa Spraw Zagranicznych RP.
Mateusz Bury


Mateusz Bury
Magister administracji - UMCS w Lublinie, Wydział Prawa i Administracji. Ukończone studia podyplomowe: "Executive Master of Business Administration" na Wyższej Szkole Menedżerskiej w Warszawie na Wydziale Menedżerskim i Nauk Technicznych oraz „Fundusze europejskie w samorządzie terytorialnym” na UMCS w Lublinie. Od 2007 do VI 2017 roku pracował w administracji samorządowej zajmując m.in. stanowiska kierownicze związane z przygotowywaniem i wdrażaniem projektów finansowanych ze środków zewnętrznych, nadzorował również prace nad przygotowaniem dokumentów strategicznych dotyczących rozwoju JST. Od VI 2017 prezes zarządu Biłgorajskiej Agencji Rozwoju Regionalnego S.A. – instytucji otoczenia biznesu mającej na celu wspieranie sektora MŚP.
Paweł Chorąży


Paweł Chorąży
Absolwent Uniwersytetu Warszawskiego (1998) i Krajowej Szkoły Administracji Publicznej (2001). Stypendysta Fundacji Roberta Boscha w Niemczech (2003 – 2004). Ukończył także Leadership Academy for Poland (2019) i program IESE Business School / KSAP: Top Public Executives (2018).
Od 2001 roku zatrudniony w administracji rządowej współtworzył system wdrażania funduszy europejskich w Polsce; w latach 2004 – 2015 Dyrektor Departamentu Europejskiego Funduszu Społecznego; w latach 2015 – 2018 podsekretarz stanu w Ministerstwie Rozwoju odpowiedzialny między innymi za koordynację wdrażania polityki spójności. Od 2019 roku Dyrektor Zarządzający Pionem Funduszy Europejskich w Banku Gospodarstwa Krajowego, gdzie zajmuje się wdrażaniem instrumentów dłużnych, kapitałowych i mieszanych ze środków UE.
Marcin Chruściel


Marcin Chruściel
Dyrektor Biura do spraw polsko-ukraińskiej współpracy rozwojowej w Ministerstwie Funduszy i Polityki Regionalnej. Absolwent studiów doktoranckich z zakresu nauk o polityce na Uniwersytecie Wrocławskim, magister stosunków międzynarodowych i europeistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego. W latach 2022-2023 Prezes zarządu Instytutu Nowej Europy, polskiego think tanku prowadzącego działalność analityczną w zakresie polityki międzynarodowej, gospodarki, bezpieczeństwa oraz nowych technologii.
Piotr Ciarkowski


Piotr Ciarkowski
Zwiazany z Ukraina od 1987. 1987-92 studia w Kijowie w ramach wymiany studentów delegowany z polskiej uczelni SGGW.
Od 1994 współzałożyciel i dyrektor firmy Bikor działającej do chwili obecnej w branży budownictwa przemysłowego w Ukrainie (konstrukcje stalowe, antykorozja przemysłowa, przedstawiciel PGNiG Technologie).
Właściciel, współwłaściciel innych również poza branżowych inicjatyw gospodarczych na terenie Ukrainy.
Współzałożyciel Fundacji "Dobry Brat" leczącej ukraińskich żołnierzy od 2014 roku.
W latach 2015-2023 prezes zarządu MSPPU.
Obecnie wiceprezes PUIG.
Kamil Czyż


Kamil Czyż
Odpowiedzialny za współpracę międzynarodową, promocję gospodarczą miasta i podregionu rzeszowskiego, obsługę inwestorów, markę miasta i działania wizerunkowe.
Od początku pełnoskalowej wojny w Ukrainie, koordynował pomoc humanitarną dla Ukrainy, współpracę z partnerami międzynarodowymi (media, dyplomaci, NGO, wojsko), a także relacje gospodarcze z ukraińskimi partnerami.
Jarosław Dąbrowski


Jarosław Dąbrowski
Jarosław Dąbrowski jest absolwentem studiów prawniczych na Uniwersytecie Warszawskim. Posiada również dyplom ukończenia studiów podyplomowych MBA uzyskany na University of Brussels oraz Uniwersytecie Warszawskim, a także dyplom ukończenia studiów podyplomowych AMP na University of Navarra/IESE Business School. Studiował również na Edinburgh University Management School w ramach stypendium Know-How Fund stworzonego przez Margaret Thatcher.
Od 2019 roku pełni funkcję Prezesa Zarządu w spółce DF Capital & Management sp. z o.o., zajmującej się realizacją projektów w obszarze bankowości inwestycyjnej, doradztwa transakcyjnego M&A oraz doradztwa strategicznego dla sektora bankowego, ubezpieczeniowego i funduszy inwestycyjnych. W latach 2017–2018 pracował w SGB Banku S.A., gdzie zajmował najpierw stanowisko doradcy zarządu, a następnie Pierwszego Wiceprezesa Zarządu odpowiedzialnego za zarządzanie bankiem, nadzór nad procesem restrukturyzacji banku, a także strategią rozwojową.
W latach 2015–2017 był Przewodniczącym Rady Nadzorczej w Michael/Ström Dom Maklerski sp. z o.o. (d. DF Capital Dom Maklerski sp. z o.o.). W latach 2010–2014 pełnił funkcję Prezesa Zarządu w DF Capital Dom Maklerski sp. z o.o., którego był założycielem.
W okresie 2004–2009, sprawował stanowisko Prezesa Zarządu Banku DnB NORD Polska S.A. (d. Bank NORD L/B Polska S.A.) oraz BISE S.A., który został później połączony z Bankiem DnB NORD Polska S.A. W latach 1997-2003 roku był Członkiem Zarządu, a następnie Wiceprezesem Zarządu Raiffeisen Bank Polska S.A., gdzie odpowiadał między innymi za obszar bankowości korporacyjnej, inwestycyjnej, MŚP, a także leasing i factoring.
W latach 1995–1997 pełnił funkcję Prezesa Zarządu w Narodowym Funduszu Inwestycyjnym PROGRESS S.A. W latach 1994–1997 był zatrudniony w Konsorcjum Raiffeisen Atkins Zarządzanie Funduszami S.A., gdzie pełnił różne funkcje, w tym Prezesa Zarządu.
W latach 1992-1993 pracował na stanowiskach kierowniczych w Urzędzie Rady Ministra.
W 2019 roku był członkiem Rady Nadzorczej w ABC Data S.A. notowanej na GPW. W latach 2013–2015 zasiadał w Radzie Nadzorczej MCI Capital S.A. także notowanej na GPW, a wcześniej, w latach 2010–2013, był członkiem Rady Nadzorczej banku PBP S.A. (obecnie Nest Bank).
Jarosław Dąbrowski jest także pasjonatem historii ekonomicznej i politycznej Polski i świata XX wieku oraz współczesnej geopolityki. Jego obecne zainteresowania obejmują również obszary związane z ESG, w szczególności transformacją cyfrową, klimatyczną i społeczną współczesnej Polski i świata.
Jako finansista aktywnie uczestniczy w szeregu rad programowych (m.in. FinTech & InsurTech Digital Congress i Europejski Kongres Finansowy), a także stowarzyszeniach profesjonalnych (Rada Absolwentów Uniwersytetu Warszawskiego IESE Alumni Association).
Jarosław Dąbrowski od lutego 2024 zasiadał w Radzie Nadzorczej BGK.
Olga Dorka


Olga Dorka
Olga Dorka pełni funkcję Wiceprezesa Selectpack sp. z o.o.. W Europie reprezentuje interesy całej Ukrpol Group (Ukrpol, Selectpack, AVEO). Baza produkcyjna grupy znajduje się na Ukrainie, około 70 km od granicy polsko-ukraińskiej. Firma specjalizuje się w produkcji opakowań kartonowych oraz giętkich, dysponuje 23 000 m² hal produkcyjnych, zatrudnia 600 pracowników i obsługuje 20% rynku opakowań kartonowych w Ukrainie. Wśród klientów znajdują się m.in. McDonald’s, KFC, największe firmy farmaceutyczne w Ukrainie, operatorzy telekomunikacyjni oraz FMCG, w tym Nestlé.
Dodatkowo Olga Dorka jest liderką ukraińskiego klubu biznesowego HOLDERS, zrzeszającego ponad 150 przedsiębiorców z Ukrainy w różnych miastach, takich jak Kijów, Warszawa, Lizbona czy Sofia.
Roman Dryps


Roman Dryps
Dyrektor operacyjny Centrum Doradztwa Biznesowego PUIG
Dyrektor Przedstawicielstwa PUIG na Śląsku
członek Rady Ekspertów Narodowego Związku Architektów Ukrainy
Pełnomocnik Ukraińskiej Akademii Nauk ds. Transferu Technologii
Akademik Akademii Budownictwa Ukrainy
Były doradca Premiera Ukrainy ds. pozyskiwania inwestycji zagranicznych
Paweł Dziekoński


Paweł Dziekoński
Paweł Dziekoński jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej, gdzie ukończył studia magisterskie na kierunku Finanse i Bankowość oraz studia doktoranckie w Kolegium Gospodarki Światowej. Doświadczony lider związany z sektorem finansowym, rynkiem kapitałowym, bankowością, konsultingiem. Karierę zawodową rozpoczynał w czterech wielkich spółkach.
Był wiceprezesem zarządu Giełdy Papierów Wartościowych odpowiedzialnym za rozwój biznesu
i finanse, dyrektorem zarządzającym w Deutsche Banku i Kredyt Banku oraz Dyrektorem w Deloitte na rynki Europy Środkowej.
Od 2017 - wiceprezes spółki KAZAR - polskiego producenta luksusowej marki butów. Od 2020 r. - wiceprezes zarządu Grupy FAKRO, światowego potentata w produkcji okien dachowych.
Przekazuje pozytywną energię budowanym przez siebie zespołom. Jest entuzjastą dobrych marek, poczucia humoru oraz lojalnej współpracy.
Tymur Enkhbaiar


Tymur Enkhbaiar
Tymur specjalizuje się w prawie korporacyjnym, fuzjach, przejęciach i nieruchomościach. Posiada ponad 15-letnie doświadczenie jako doradca dużych ukraińskich i międzynarodowych przedsiębiorstw. Ma rozległą wiedzę specjalistyczną w zakresie prawa korporacyjnego, w tym zakładania działalności gospodarczej w Ukrainie, wspierania działalności, ładu korporacyjnego, reorganizacji przedsiębiorstw, jak i transakcji związanych ze sprzedażą przedsiębiorstw. Jego doświadczenie w zakresie fuzji i przejęć obejmuje pełny cykl transakcji – od tworzenia umów i przeprowadzania badań due diligence, aż po sporządzanie i negocjowanie dokumentów transakcyjnych.
Ponadto Tymur doradza klientom w zakresie prawa gruntowego, nieruchomościowego i budowlanego. Brał udział w wielu prestiżowych projektach związanych z budową i eksploatacją centrów handlowych oraz biurowych, infrastruktury transportowej, kompleksów mieszkaniowych i obiektów przemysłowych.
Konrad Fijołek


Konrad Fijołek
Urodzony w 1976 roku w Rzeszowie. Absolwent Wydziału Socjologii Wyższej Szkoły Pedagogicznej w Rzeszowie.
W latach 1998 – 2021 radny miasta Rzeszowa. W latach 2006–2010 przewodniczący Rady Miasta Rzeszowa.
W 2015 r. powołał ruch miejski „Rzeszów Smart City”, który stał się propagatorem wykorzystania nowoczesnych technologii w zarządzaniu miastem.
Współautor projektu Urban Lab, miejskiego laboratorium w centrum Rzeszowa.
Od 13 czerwca 2021 roku Prezydent Miasta Rzeszowa.
Kateryna Glazkova


Kateryna Glazkova
Kieruje Związkiem Ukraińskich Przedsiębiorców (SUP) od momentu jego powstania. Dzięki jej przywództwu SUP przekształcił się z krajowego stowarzyszenia przedsiębiorców w jednego z kluczowych przedstawicieli ukraińskiego biznesu w Europie.
W odpowiedzi na wyzwania wynikające z pełnoskalowej wojny, pod kierownictwem P. Glazkovej SUP szybko zaktualizował strategię działania, stawiając priorytetowo wsparcie ukraińskiego biznesu w czasie wojny oraz jego integrację europejską. Zainicjowała otwarcie biur w Warszawie i Brukseli, zapewniając stałą reprezentację Ukrainy w strukturach europejskich i międzynarodowych, takich jak BusinessEurope i BIAC (Business at OECD).
Obecnie SUP zrzesza ponad 1300 ukraińskich firm, posiada biura w czterech regionach Ukrainy oraz dwa przedstawicielstwa w UE.
Kateryna jest silnym głosem ukraińskiego biznesu w Europie. Buduje strategiczne partnerstwa, reprezentuje interesy firm na poziomie międzynarodowym i jest przekonana, że silna gospodarka jest fundamentem bezpieczeństwa narodowego Ukrainy.
Leszek Gołąbiecki


Leszek Gołąbiecki
Leszek Gołąbiecki jest absolwentem Politechniki Białostockiej, posiada tytuł mgr. inż. budownictwa. Od początku kariery zawodowej związany z branżą budowlaną, przeszedł wszystkie szczeble kariery — od kierownika kontraktu do dyrektora ds. budownictwa i wiceprezesa zarządu Unibep SA. Pracował w Budimex–Unibud SA, Budimex Dromex SA. W 2004 roku rozpoczął pracę w spółce Unibep z Bielska Podlaskiego.
W czerwcu 2014 roku Rada Nadzorcza Unibep SA podjęła decyzję o mianowanie Leszka Gołąbieckiego na stanowisko prezesa zarządu spółki.
Od maja 2023 roku, decyzją Rady Nadzorczej Unibep SA, został mianowany na stanowisko Wiceprezesa Zarządu Unibep SA, obecnie jest odpowiedzialny za segment budownictwa ogólnego, kubaturowego.
Adam Gramala


Adam Gramala
Twórca rozwiązań w zakresie nowoczesnej protetyki kończyny dolnej, w tym bionicznej protezy stopy, oraz ekspert w dziedzinie inżynierii medycznej. Od 2022 roku intensywnie zaangażowany w pomoc ukraińskim weteranom – poprzez wspólne protezowanie rannych żołnierzy oraz prowadzenie wyjazdów o charakterze szkoleniowo-dydaktycznym i protetycznym, odbywając w czasie wojny ponad 25 misji na Ukrainę. Za koncepcję lokalnych centrów protetycznych połączonych w jeden system za pomocą narzędzi IT otrzymał tytuł Flagship Project podczas URC Berlin 2024. Absolwent Inżynierii Biomedycznej Politechniki Poznańskiej, gdzie obecnie prowadzi zajęcia ze studentami.
Krzysztof Gulda


Krzysztof Gulda
Absolwent fizyki na Uniwersytecie Warszawskim, ze specjalizacją w zakresie fizyki jądrowej. Przedsiębiorca, strateg działający zarówno w sektorze publicznym, jak i prywatnym, konsultant w firmach doradczych oraz organizacjach międzynarodowych.
Od początku kariery zawodowej związany z Uniwersytetem Warszawskim. Współtwórca Uniwersyteckiego Ośrodka Transferu Technologii UW. Od 2016 roku członek zarządu UWRC sp. z o.o. – spółki celowej Uniwersytetu Warszawskiego, wspierającej tworzenie i rozwój akademickich spółek typu spin-off. Brał udział w zakładaniu i zarządzał ponad 20 spółkami technologicznymi powstałymi przy UW.
W latach 2020–2024 był członkiem Grupy Eksperckiej ds. koordynacji Partnerstw Europejskich. Zasiadał także w Radzie Narodowego Centrum Badań i Rozwoju (2007–2009, 2016–2020). Pełnił funkcję dyrektora Departamentu Strategii w Ministerstwie Nauki i Szkolnictwa Wyższego (2009–2012), a wcześniej pracował w Ministerstwie Gospodarki (2002–2009).
Współpracował przy projektach z Bankiem Światowym, PwC Polska oraz Narodowym Centrum Badań Jądrowych.
Od ponad 20 lat zaangażowany w budowanie systemu innowacji w Polsce, rozwój współpracy między nauką a biznesem, tworzenie modeli biznesowych, strategii rozwoju organizacji wspierających innowacje, pozyskiwanie kapitału na rozwój przedsiębiorstw oraz wdrażanie instrumentów wsparcia na poziomie krajowym i regionalnym. Swoje doświadczenie wykorzystuje również w pracy z Komisją Europejską i firmami doradczymi, realizując projekty m.in w krajach byłego Związku Radzieckiego i na Bałkanach Zachodnich.
Alex Horlach


Alex Horlach
Przedsiębiorca technologiczny, współzałożyciel PU Group - twórcy aplikacji Spoko, która zdobyła ponad milion użytkowników w 50 krajach. W 2023 roku założył Cyberly.ai, platformę chroniącą organizacje przed zagrożeniami generowanymi przez sztuczną inteligencję, z której korzysta już ponad 300 firm w Europie i USA.
Oleksandr Howorucha


Oleksandr Howorucha
Były żołnierz 34. Samodzielnego Batalionu Piechoty Zmotoryzowanej „Wilczodawy”, 57. Brygady Zmechanizowanej Sił Zbrojnych Ukrainy, po ciężkim rannym dziś zawodowo gra w piłkę nożną i pomaga innym weteranom wracać do zdrowia poprzez sport.
Ołeksandr Howorucha poszedł na wojnę jako ochotnik na początku pełnoskalowej inwazji. W maju 2024 roku, kiedy Rosjanie rozpoczęli ponowną ofensywę na Wołczańsk, jego rota jako pierwsza weszła do miasta. Tam otrzymał ciężką ranę postrzałową w lewą nogę. Przebywał na protezowaniu w centrum Superhumans we Lwowie, gdzie po raz pierwszy usłyszał o amp futbolu.
Od września 2024 roku gra w drużynie Pokrova Lviv AMP Football, a także przyczynił się do powstania klubu piłkarskiego w rodzinnej Winnicy – Vinnytsia AMP Football. Wspiera weteranów w procesie rehabilitacji po ranach oraz w ponownej adaptacji społecznej.
Teresa Kubas-Hul


Teresa Kubas-Hul
Teresa Kubas-Hul ukończyła studia ekonomiczne na Uniwersytecie Marii Curie-Skłodowskiej w Lublinie Filia w Rzeszowie. Następnie w latach 1993-1994, będąc stypendystką Programu USAID organizowanego przez Georgetown University, studiowała bankowość, zarządzanie i marketing na State University of New York w USA.
Przez długi czas zajmowała się pozyskiwaniem środków UE na realizację szeregu projektów z zakresu rozwoju regionalnego. W latach 1995 – 2008 pracowała w Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. Pełniła także funkcje wicedyrektora podkarpackiego oddziału Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (2000 – 2002) i wiceprezesa zarządu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (2013-2016) . Była członkiem zarządu wojewódzkiego Polskiego Komitetu Pomocy Społecznej oraz zarządu Fundacji Programów Pomocowych dla Rolnictwa FAPA, a także doradcą wojewody podkarpackiego ds. funduszy unijnych i wykładowcą WSPiA Rzeszowskiej Szkoły Wyższej.
Od roku 2006 do 2018 była radną sejmiku woj. podkarpackiego, wiceprzewodniczącą sejmiku III kadencji, przewodniczącą sejmiku IV kadencji, wiceprzewodniczącą komisji budżetu mienia i finansów, przewodniczącą klubu radnych V kadencji.
20 grudnia 2023 r. premier Donald Tusk powołał Teresę Kubas-Hul na stanowisko Wojewody Podkarpackiego.
Tadeusz Iwański


Tadeusz Iwański
Kierownik Zespołu Białorusi, Ukrainy i Mołdawii, Ośrodek Studiów Wschodnich.
Absolwent Filologii Ukraińskiej oraz Studium Europy Wschodniej UW, studiował również na Uniwersytecie im. Iwana Franki we Lwowie oraz w Szkole Nauk Społecznych IFiS PAN i Instytucie Historii PAN. Analityk ds. ukraińskich w OSW od 2011 r., od 2020 r. kierownik Zespołu. Wcześniej pracował w Redakcji Ukraińskiej Polskiego Radia dla Zagranicy oraz współpracował z sektorem pozarządowym.
2021 Guest Fellow, Stiftung Wissenschaft und Politik, Berlin
2010-2020 członek redakcji czasopisma Nowy Prometeusz,
2006-2012 r. trener w programie SENSE - Strategic Economic Needs and Security
2016-2019 badacz w EU-STRAT, (Horyzont 2020)
Tematy badawcze: polityka wewnętrzna i zagraniczna Ukrainy i Białorusi.
Paweł Jaroszek


Paweł Jaroszek
Od stycznia 2014 r. Członek Zarządu Nadzorujący Pion Finansów i Realizacji Dochodów odpowiadający m.in. za płynność finansową Funduszu Ubezpieczeń Społecznych oraz zarządzanie aktywami Funduszu Rezerwy Demograficznej. Odpowiedzialny m.in. za nadzór nad realizacją kluczowych projektów w Zakładzie-Projekt e-Składka oraz e-Akta.
Rafał Juszczak


Rafał Juszczak
Ponad 29 lat pracy w usługach finansowych ze specjalizacją w zakresie zarządzania zmianą i rozwojem biznesu.
Doświadczony CEO z udokumentowaną historią pracy w sektorze bankowym w różnych krajach. Wizjoner cyfrowego podejścia do tworzenia unikalnych aplikacji, produktów i usług bankowych. Za każdym razem banki pod jego kierownictwem osiągały rekordowe wyniki. Tytuł Bank Roku przyznany przez The Banker: 2007 PKO BP Polska, 2018 Alfa Bank Białoruś, 2021/22 Alfa Bank Ukraina i wiele innych nagród.
Pracował dla różnych instytucji finansowych, m.in.: Prezes Zarządu PKO BP, FUIB Ukraina, Getin Holding, Alfa Bank Białoruś, Alfa Bank Ukraina. Wcześniej członek wielu Rad Nadzorczych w Polsce i za granicą.
Ukończył Uniwersytet Gdański (Polska) z tytułem magistra historii w 1994 roku oraz Podyplomową Szkołę Zarządzania (Ecole Supérieure de Commerce) w Rouen (Francja) z tytułem magistra bankowości i finansów (Master Spécialisé Banque et Finance) w 1996.
Piotr Kaczmarek


Piotr Kaczmarek
Z wykształcenia prawnik – posiada uprawnienia radcy prawnego. Top menedżer w sektorze usług finansowych z wszechstronnym doświadczeniem w obszarze bankowości, leasingu, ubezpieczeń oraz consumer finance. Posiada unikalną ekspertyzę na rynkach CEE: Ukraina, Rosja, Białoruś i Rumunia. Ma duże doświadczenie w restrukturyzacji firm i transakcjach M&A. W portfolio dokonań ma też udane wdrożenia projektów cyfrowej transformacji. Obecnie doradca biznesowy – partner w Future Solutions.
Zaangażowany we współpracę polsko-ukraińską (działa m.in. w Polsko-Ukraińskiej Izbie Gospodarczej). Menedżer projektu „Polsko-Ukraińskie Vademecum Przedsiębiorczości”.
Autor książki o tematyce ukraińskiej „Oczy na wschód”, wydanej w 2022 roku.
Sławomir Kalinowski


Sławomir Kalinowski
Doktor habilitowany nauk ekonomicznych, profesor w Instytucie Rozwoju Wsi i Rolnictwa PAN, kierownik Zakładu Ekonomii Wsi i sekretarz Rady Naukowej IRWiR PAN, członek Komitetu Nauk o Pracy i Polityce Społecznej PAN. Zainteresowania badawcze obejmują problematykę ubóstwa i poziomu życia na wsi, ekonomii dobrobytu, niepewności dochodów, koncepcji smart villages oraz prekaryzacji ludności wiejskiej. Autor ponad 140 publikacji naukowych, w tym monografii Ubóstwo ubogich. Obszary deprywacji potrzeb osób ubogich (wsp. Aleksandra Łuczak i Oskar Szczygieł, 2024), Koncepcja smart villages. Przykłady z Polski (wsp. Łukasz Komorowski i Anna Rosa, 2021) i Poziom życia ludności wiejskiej o niepewnych dochodach (2015). Wiceprezes Fundacji Badań Wiejsko-Miejskich RURall, ekspert Polskiego Towarzystwa Polityki Społecznej.
Jakub Karnowski


Jakub Karnowski
Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie oraz studiów MBA (magister zarządzania) w Carlson School of Management oraz Hubert H. Humphrey Institute of Public Affairs na Uniwersytecie Minnesota (USA).
W latach 1997-2000 był doradcą i szefem gabinetu politycznego Ministra Finansów Polski. Następnie był doradcą i dyrektorem Departamentu Międzynarodowego w Narodowym Banku Polskim.
W latach 2003-2008 był członkiem Rady Dyrektorów wykonawczych w Grupie Banku Światowego. Kierował zarządem funduszu inwestycyjnego PKO TFI S.A. (2008-2012), polskich kolei państwowych PKP Polskie Koleje Państwowe S.A. (2012-2015) oraz prywatnej grupy inwestycyjnej Luma Investment S.A. (2016-2019). Był niezależnym członkiem rady nadzorczej oraz przewodniczącym komitetu audytu i ryzyka w HSBC Bank Polska w latach 2015-2019.
Jakub Karnowski pracował również jako pracownik naukowy i wykładowca akademicki w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Stypendysta Fundacji Margaret Thatcher. Posiada dyplom licencjonowanego doradcy finansowego CFA. Jest doktorem nauk ekonomicznych, był kierownikiem Zakładu Ekonomii Liberalnej w Głównej Szkole Handlowej w Warszawie oraz opiekunem studenckiego koła naukowego ds. odbudowy Ukrainy. Był przewodniczącym rady nadzorczej Ukrposhta S.A. oraz niezależnym członkiem rady nadzorczej Ukrzaliznytsia S.A.
19 lipca 2024 roku został wybrany przez radę nadzorczą KredoBank S.A. na stanowisko pierwszego wiceprezesa zarządu i objął to stanowisko 19 sierpnia 2024 roku. Na stanowisko prezesa zarządu został wybrany 21 lutego 2025 roku na podstawie uzyskanej 20 lutego 2025 roku zgody zarządu Narodowego Banku Ukrainy. Objął stanowisko 1 marca 2025 roku.
Mariusz Kleban


Mariusz Kleban
Absolwent Wyższej Szkoły Prawa i Administracji na kierunku Administracja Transgraniczna, certyfikowany księgowy i agent celny wpisany na listę Ministra Finansów. Posiada Certyfikat Kompetencji Zawodowych w drogowym transporcie rzeczy.
Od ponad 20 lat związany z branżą celną i transportową, łączy wiedzę z zakresu prawa celnego, podatków i logistyki w codziennym prowadzeniu agencji celnej. Regularnie podnosi kwalifikacje, uczestnicząc w licznych szkoleniach specjalistycznych (m.in. CBAM, VAT w obrocie transgranicznym, Incoterms, akcyza, konwencja CMR), co pozwala mu skutecznie wspierać przedsiębiorstwa w działalności międzynarodowej.
Marta Wanat-Klujew


Marta Wanat-Klujew
Dyrektor Departamentu Rozwoju i Strategii Towarzystwa Inwestycji Społeczno-Ekonomicznych TISE SA. Absolwentka Akademii Koźmińskiego (Bankowość i Finanse oraz Zarządzanie Zasobami Ludzkimi) oraz studiów podyplomowych z zakresu audytu i kontroli. Trener Biznesu. Ze światem finansów i bankowości związana od początku swojej kariery. Z TISE związana już od prawie ośmiu lat.
Sylwia Krasoń-Kopaniarz


Sylwia Krasoń-Kopaniarz
Autorytet w dziedzinie przedsiębiorczości o szerokim doświadczeniu w pracy w UE, Europie Środkowo-Wschodniej, a także na Bliskim Wschodzie. Ma na swoim koncie sukcesy w tworzeniu, rozwoju, restrukturyzacji i zarządzaniu dużymi, wielonarodowymi strukturami i centrami zysku. Posiada dużą umiejętność pracy z ludźmi, w tym w wielokulturowym, wielojęzycznym środowisku, także w warunkach kryzysowych. Doświadczona w działaniu w środowisku korporacyjnym, jak i w międzynarodowej społeczności biznesowej.
Ponad 6 lat mieszkała i pracowała w Ukrainie, dzięki czemu posiada duże zrozumienie lokalnego rynku. Ekspertka ma szeroką wiedzę na temat europejskich standardów zarządzania, trendów i perspektyw rozwoju przedsiębiorczości, którą dzieli się w wywiadach publikowanych na portalach branżowych i na blogu. Swoje artykuły publikuje również na portalach ukraińskich, w tym na portalu liga.net
W Grupie Impel pełni rolę dyrektor zarządzającej rozwojem międzynarodowym, a jednocześnie jest prezesem zarządu spółki Impel Ukraina oraz Vice-Prezesem w Międzynarodowym Stowarzyszeniu Przedsiębiorców Polskich w Ukrainie.
Aia Kora


Aia Kora
Artystka, absolwentka Lwowskiej Narodowej Akademii Sztuk Pięknych. W swojej twórczości, głównie malarskiej, bada wewnętrzny świat kobiet, ich siłę, wrażliwość i tożsamość. Od początku wojny mieszka i tworzy w Polsce. Członkini Narodowego Związku Artystów Ukrainy. Uczestniczyła w 58. Biennale w Wenecji. Jej prace znajdują się w prywatnych kolekcjach na całym świecie, m.in. w kolekcji księżniczki Filipin. W Polsce zrealizowała siedem wystaw autorskich, a jej działalność artystyczna łączy się z zaangażowaniem w projekty integracyjne i arteterapeutyczne.
Katarzyna Kowalska


Katarzyna Kowalska
Wiceprezes Zarządu KUKE S.A., liderka z wieloletnim doświadczeniem w obszarze finansów, ubezpieczeń i transformacji cyfrowej. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, uczestniczka programów executive education na Oxfordzie, INSEAD i LSE.
Specjalizuje się w zarządzaniu ryzykiem i wdrażaniu innowacyjnych strategii rozwoju. Laureatka programu Fortune–U.S. Department of State Global Women Mentoring Program, była Przewodnicząca Komitetu Krótkoterminowego w międzynarodowej organizacji Berne Union.
Andriy Kozlovskiy


Andriy Kozlovskiy
Ma ponad 20-letnie doświadczenie w operacjach bankowych, poruszając się po zawiłościach sektora finansowego.
Andriy Kozlovskiy pełni funkcję dyrektora operacyjnego w PrivatBank, wiodącym banku detalicznym na Ukrainie i największym pod względem aktywów. Na tym stanowisku kieruje zespołem ponad 3500 specjalistów, zarządzając szerokim zakresem kluczowych funkcji, od operacji back-office, zarządzania obiektami i zarządzania gotówką po produkcję kart oraz konserwację techniczną bankomatów i terminali POS. Głównym obszarem specjalizacji Andriya jest rozwijanie solidnej odporności operacyjnej, umiejętności, która odegrała kluczową rolę w zapewnieniu nieprzerwanej obsługi bankowej w obliczu poważnych wyzwań (pandemii COVID-19 i pełnej inwazji Rosji na Ukrainę).
Andriy stał na czele działań banku w odpowiedzi na kryzysy. Kierował sztabem antykryzysowym banku, koordynując działania i skutecznie zarządzając regionalną siecią przez cały okres wojny.
Wnioski płynące z Ukrainy są jasne: odporność i niezłomny duch mają ogromne znaczenie. Wykorzystajmy tę wiedzę, aby zbudować bezpieczniejszy i bardziej odporny świat finansów dla wszystkich.
Małgorzata Krok


Małgorzata Krok
Od 1 lutego 2024 Podsekretarz Stanu w Ministerstwie Finansów, Zastępca Szefa Krajowej Administracji Skarbowej (KAS).
Bezpośrednio nadzoruje obszar współpracy międzynarodowej w zakresie wspólnej polityki celnej, koordynuje prace legislacyjne i wdrażanie wspólnotowego i krajowego prawa celnego. Nadzoruje również realizację zadań w zakresie poboru opłaty elektronicznej oraz zajmuje się kreowaniem strategii obsługi multikanałowej klientów KAS i rozwój usług cyfrowych w tym serwisów e-Urząd Skarbowy i podatki.gov.pl.
Doświadczenie zdobywała w polskich i międzynarodowych kancelariach oraz firmach doradztwa podatkowego. Reprezentowała podatników przed organami administracji celno-skarbowej
i sądami administracyjnymi. Doradzała w sprawach z zakresu prawa podatkowego i celnego realizując projekty o zasięgu lokalnym i międzynarodowym. Prowadziła także szkolenia i wykłady z zakresu prawa podatkowego.
Jest adwokatem i doradcą podatkowym. Ukończyła studia magisterskie na Wydziale Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego oraz studia podyplomowe z zakresu International Finance w Szkole Głównej Handlowej.
Michał Kubisz


Michał Kubisz
Absolwent (M.Phil) Uniwersytetu w Cambridge i Uniwersytetu Warszawskiego, w latach 1998-2006 dyrektor departamentu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej oraz w Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, odpowiedzialny m.in. za opracowanie strategii zatrudnienia i rozwoju zasobów ludzkich, projekty ustaw i rozporządzeń, opracowanie i realizację wszystkich programów przedakcesyjnych UE w obszarze rynku pracy w Polsce (w tym Phare IB, Phare RZL, Phare „Inicjatywa”) i programu Banku Światowego, opracowanie programów operacyjnych Europejskiego Funduszu Społecznego na lata 2004-2013 oraz udział w negocjacjach akcesyjnych Polski w trzech rozdziałach; w latach 2007-16 ekspert i lider projektów UE w obszarze rynku pracy w Bułgarii, Serbii, Gruzji, Czarnogórze, Chorwacji i Turcji, ekspert OECD, wykładowca Uniwersytetu Łódzkiego; w latach 2017-20 przedstawiciel Polski w programie U-LEAD w Ukrainie (decentralizacja, reforma edukacji), od 2020 kluczowy ekspert Fundacji Solidarności Międzynarodowej w programach dotyczących reformy kształcenia zawodowego w Ukrainie (m.in. wsparcie władz Ukrainy w rozpoczętych negocjacjach akcesyjnych, trwające obecnie wdrażanie programów rozwoju kapitału ludzkiego współfinansowanych przez Polskę)
Andrii Kulchynskyi


Andrii Kulchynskyi
Od 2015 roku pełni funkcję Prezydenta Truskawca oraz hromady, w skład której wchodzi siedem miejscowości.
Posiada kilka specjalizacji: lekarz neurolog, zarządzanie organizacjami, a także business administration (MBA Executive Management, York University, USA oraz BC-School).
Aktywnie uczestniczył we wdrażaniu reformy decentralizacji w Ukrainie w 2020 roku. Do swoich głównych priorytetów zalicza rozwój infrastruktury, edukacji i opieki zdrowotnej, podnoszenie jakości życia mieszkańców gminy, wspieranie lokalnego biznesu i przyciąganie inwestycji. Dużą wagę przykłada do kwestii bezpieczeństwa w czasie wojny i powojennej odbudowy oraz tworzenia odpowiednich warunków dla osób wewnętrznie przesiedlonych, które znalazły schronienie w Truskawcu.
Podczas swojej kadencji znacząco wzmocnił międzynarodowy status miasta. We wrześniu 2022 roku Truskawiec został członkiem Europejskiego Stowarzyszenia Historycznych Miast Termalnych (European Historical Thermal Towns Association).
Jacek Kuśmierczyk


Jacek Kuśmierczyk
Przedsiębiorca i społecznik z bogatym doświadczeniem w branży poligraficznej. Jako założyciel Polskiego Bractwa Kawalerów Gutenberga oraz prezes Polskiej Izby Druku od 2021 roku, aktywnie angażuje się w rozwój edukacji, przedsiębiorczości i promocję polskiego rzemiosła. Wspiera liczne inicjatywy kulturalne i edukacyjne, organizując wydarzenia charytatywne, koncerty oraz projekty proedukacyjne. Zainicjował stworzenie Branżowego Centrum Umiejętności w Opolu mając na celu poprawę systemu kształcenia zawodowego. Za swoje osiągnięcia otrzymał m.in Krzyż Kawalerski Orderu Odrodzenia Polski oraz Złoty Medal Zasługi przyznany przez Izbę Rzemieślniczą w Düsseldorfie.
Bohdan Melnyk


Bohdan Melnyk
Ukończył Lwowski Państwowy Uniwersytet Kultury Fizycznej na kierunku trener-nauczyciel.
Przez 7 lat pracował jako dyrektor prywatnej placówki edukacyjnej.
Przez 4 lata pełnił funkcję wiceprezesa Związku Futsalu Obwodu Lwowskiego.
Był kierownikiem kursów trenerskich oraz organizatorem rozgrywek futsalu.
Delegat Związku Futsalu Ukrainy w najwyższej klasie rozgrywkowej – Ekstralidze.
Po rozpoczęciu pełnoskalowej inwazji, wspólnie z ojcami salezjanami św. Jana Bosko z UGKCi tworzył pierwszą drużynę AMP Futbolową w Ukrainie, która dała początek całemu ruchowi AMP Futbolu w kraju.
Obecnie pełnię funkcję menedżera ds. rozwoju „Ligi Silnych” – AMP Futbolu Ukraińskiego Związku Piłki Nożnej. Do moich kompetencji należy: pełne wsparcie przy tworzeniu drużyn na Ukrainie, szkolenie trenerów, organizacja mistrzostw i Pucharu Ukrainy, organizacja zgrupowań szkoleniowo-treningowych dla zawodników, prowadzenie reprezentacji Ukrainy w AMP Futbolu oraz rozwój współpracy międzynarodowej.
Monika Piątek


Monika Piątek
Od ponad 12 lat pomaga firmom budować stabilne i bezpieczne procesy zatrudniania cudzoziemców.
Jej praca to nie tylko procedury - to strategia, która pozwala firmie działać legalnie, przewidywać ryzyka i rozwijać biznes bez kosztownych błędów.
Wspiera zarządy i managerów w podejmowaniu decyzji dotyczących zatrudnienia pracowników z zagranicy.
Prowadzi audyty i szkolenia, które pokazują, co naprawdę sprawdza PIP i Straż Graniczna.
Tworzy rozwiązania, które łączą prawo, HR i biznes, bo tylko wtedy organizacja jest odporna na kryzysy i kontrole.
Jacek Piechota


Jacek Piechota
Prezes Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej, Minister Gospodarki RP w latach 2001-2003
Tomasz Poskrobko


Tomasz Poskrobko
Dyrektor Rynków Zagranicznych Unibep S.A.
Absolwent Politechniki Białostockiej, gdzie uzyskał tytuł magistra inżyniera budownictwa.
Z branżą budowlaną związany jest od ponad 20 lat, zdobywając doświadczenie w zarządzaniu projektami i rozwijaniu działalności firmy. Od blisko 10 lat odpowiada rozwój rynków zagranicznych Unibep S.A.
Marta Postuła


Marta Postuła
Prof. zw. dr hab.Marta Postuła od 2022 r. była doradcą zarządu ds. zrównoważonego rozwoju w Domu Maklerskim Banku Ochrony Środowiska. Wcześniej w tej samej instytucji przez sześć lat była dyrektorem Wydziału Współpracy z Emitentami.
Ma kilkunastoletnie doświadczenie pracy w sektorze publicznym. W latach 1999-2016 pracowała w Ministerstwie Finansów, w którym kierowała departamentami odpowiedzialnymi m.in. za: tworzenie dokumentów strategicznych i koordynację działań związanych z tworzeniem ustawy o finansach publicznych, realizacją polityk społeczno-gospodarczych rządów, ocenę efektywności wydatków publicznych w sektorze publicznym.
Zasiadała w radach nadzorczych, m.in. BGK, PL2012, Intercity oraz SKM. Od 2020 r. jest kierownikiem Katedry Finansów i Rachunkowości na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. W latach 2016-2023 pełniła funkcję dyrektora Centrum Przedsiębiorczości UW.
Od 2020 r. jest profesorem zwyczajnym nauk społecznych, który to tytuł otrzymała z rąk Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej. Jest doktorem habilitowanym nauk ekonomicznych w dyscyplinie finansów, jak również doktorem nauk ekonomicznych w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie.
Jest autorką wielu publikacji książkowych i artykułów z dziedziny finansów, w szczególności z obszaru finansów publicznych i finansów inwestycyjnych.
Paweł Prokop


Paweł Prokop
Fundator i prezes Fundacji Inicjatyw Menedżerskich, wykładowca Wyższej Szkoły Przedsiębiorczości i Administracji w Lublinie (kierunek zarządzanie), społeczny doradca Prezydenta Lublina ds. partycypacji społecznej i współpracy transgranicznej, dyrektor przedstawicielstwa w Lublinie Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej, trener i konsultant z zakresu zarządzania instytucjami sektora publicznego, społecznego i biznesowego
Marek Sierant


Marek Sierant
Dziennikarz, politolog i producent telewizyjny. Obecnie prezenter telewizyjny na kanale SLAWA.TV jaki jest częścią publicznego nadawcy TVPWORLD.
Pracował w Ukrainie jako korespondent i reporter dla RADIO ZET (grupa Eurozet), gdzie relacjonował wydarzenia polityczne i społeczne. Będąc w Kijowie na bieżąco informował o aktualnej sytuacji podczas rosyjskiej napaści na Ukrainę.
Marek Sierant jest nie tylko dziennikarzem ale także działaczem społecznym na rzecz polsko-ukraińskiego porozumienia i dialogu.
W Polsce współpracował z TELEWIZJĄ BIZNES, a następnie POLSAT NEWS. Ponad 13 lat mieszkał w Kijowie. Od wybuchu rewolucji godności jest komentatorem wydarzeń w Ukrainie, współpracującym z różnymi polskimi i ukraińskimi mediami.
Mieszkając w Ukrainie współtworzył proeuropejski kanał telewizyjny ESPRESO.TV. Pełnił również funkcję Szefa pionu informacji w najpopularniejszym politycznym show Ukrainy „SAVIK SHUSTER SWOBODA SLOWA”. W portalu ONET.PL/POLITICO publikował analityczne teksty o Ukrainie.
Dawid Siudek


Dawid Siudek
Od wielu lat związany z branżą energetyczną, przed rozpoczęciem kariery w ORLEN S.A. pracownik spółek sektora gazowego. Posiada kilkuletnie doświadczenie w reprezentacji interesów spółek w Ukrainie oraz prac w ramach stowarzyszeń branżowych.
Małgorzata Skawińska


Małgorzata Skawińska
Doktor nauk prawnych, adwokatka, akredytowana mediatorka i facylitatorka, wykładowczyni akademicka i tłumaczka przysięgła języka włoskiego w Polsce i języka polskiego we Włoszech (CTU c/o Tribunale di Venezia).
Specjalizuje się w transakcjach międzynarodowych oraz sporach gospodarczych i korporacyjnych. Jej zainteresowania naukowe koncentrują się na odpowiedzialnym biznesie i zrównoważonych sposobach rozwiązywania sporów.
Członkini międzynarodowych organizacji prawniczych, naukowych oraz pozarządowych, m.in. Worldwide Independent Lawyers League (Menedżerka ds. kontaktów z uczelniami, członkini Międzynarodowego Zespołu Rozwiązywania Sporów i Wiceprzewodnicząca Zespołu Prawa Nieruchomości), Europejskiego Stowarzyszenia Prawa Prywatnego Międzynarodowego (EAPIL), European Law Institute (ELI), Rete Nazionale Forense (Włoskie Stowarzyszenie Adwokatów) oraz Naczelnej Rady Adwokackiej - członkini Komisji Zagranicznej, gdzie pełniła funkcję Koordynatorki projektu wspierającego Fundację OPORA w zbieraniu dowodów zbrodni agresji rosyjskiej.
Jej działalność społeczna obejmuje m.in. prace w Radzie Gospodarczej przy Prezydencie Miasta Rzeszowa, gdzie pełni funkcję członkini Prezydium, Liderki Zespołu ds. Międzynarodowych i Koordynatorki Projektu ALL4UA. Jest członkinią zarządu Stowarzyszenia ALL4UA oraz współzałożycielką i członkinią Rady Fundacji All for Ukraine.
Ilona Solonyna


Ilona Solonyna
Ekspertka w dziedzinie ekologii, energetyki oraz ekonomii międzynarodowej, łącząca wiedzę biznesową z podejściem organizacyjnym i gospodarczym do wyzwań środowiskowych. Od ponad 18 lat związana z biznesem, posiada również bogate doświadczenie w handlu zagranicznym produktami rolnymi.
W latach 2022–2024 pełniła funkcję Oficjalnej Przedstawicielki Izby Przemysłowo-Handlowej Ukrainy w Republice Dominikany, a także Honorowej Konsulki Ukrainy w tym kraju.
Obecnie angażuje się w projekty na rzecz zrównoważonego rozwoju, efektywności energetycznej i bezpieczeństwa energetycznego Ukrainy. Wspiera wdrażanie nowoczesnych rozwiązań ekologicznych i energetycznych, ograniczających emisję CO₂, rozwijających czystą energię oraz promujących przyjazne środowisku metody w rolnictwie.
Jest Dyrektorką ds. komunikacji i rozwoju międzynarodowego Ukraińskiego Stowarzyszenia Wodnego, gdzie uczestniczy w procesach decyzyjnych dotyczących zasobów wodnych i transformacji energetycznej Ukrainy. Jest też członkinią organizacji UABIO.
Prowadzi własny fundusz charytatywny, którego celem jest wspieranie obywateli Ukrainy w czasie wojny.
Irena Steciak


Irena Steciak
Urzędniczka samorządowa, tłumaczka i działaczka społeczna, od lat zaangażowana w rozwój współpracy międzynarodowej oraz wsparcie dla Ukrainy. Obecnie pełni funkcję Pełnomocnika Prezydenta Miasta Rzeszowa ds. działań miasta na rzecz odbudowy Ukrainy, a także kieruje Referatem Współpracy Gospodarczej w Wydziale Marki Miasta, Współpracy Gospodarczej i Turystyki Urzędu Miasta Rzeszowa.
W ramach obowiązków w ratuszu odpowiada za budowanie relacji gospodarczych i międzynarodowych, współorganizuje wydarzenia promujące Rzeszów na arenie krajowej i zagranicznej, a także wspiera rozwój lokalnych przedsiębiorstw. Koordynuje również działania Rzeszowa na rzecz wsparcia Ukrainy — zarówno poprzez projekty pomocowe, jak i programy rehabilitacyjne dla weteranów wojennych. Jej aktywność doprowadziła do powstania innowacyjnych inicjatyw, takich jak AMP Futbol Ukraina, rehabilitacja wtórna dla amputowanych weteranów czy międzynarodowe konferencje i porozumienia partnerskie z ukraińskimi miastami i instytucjami.
Jest także współzałożycielką Fundacji All for Ukraine, działającej na rzecz wsparcia uchodźców i odbudowy Ukrainy, a także współpracy między społeczeństwami Polski i Ukrainy.
Ukończyła historię na Uniwersytecie Rzeszowskim, administrację publiczną i handel zagraniczny w Wyższej Szkole Administracji i Zarządzania oraz zagospodarowanie i planowanie przestrzenne w Szkole Głównej Handlowej w Warszawie. Jej interdyscyplinarne wykształcenie w połączeniu z bogatym doświadczeniem zawodowym sprawiają, że jest cenioną specjalistką w zakresie relacji międzynarodowych, współpracy transgranicznej oraz działań humanitarnych.
Anna Stozhko


Anna Stozhko
Jest koordynatorem i ekspertem projektów międzynarodowych, głównie polsko-ukraińskich.
Ma doświadczenie w budowaniu partnerstw oraz organizowaniu komunikacji międzykulturowej, zarządzaniu zespołem i często występuje na wydarzeniach publicznych i platformach międzynarodowych jako działaczka polsko-ukraińska.
W latach 2018-2023 pracowała w Polsko-Ukraińskiej Izbie Gospodarczej w Kijowie, koncentrując się na organizacji wydarzeń, negocjacjach oraz nawiązywaniu kontaktów biznesowych i kulturalnych między krajami. Ma doświadczenie w zarządzaniu programami edukacyjnymi i pracy z ukraińskimi studentami studiującymi w Europie.
Od 2020 roku jest redaktorem naczelnym Ukraińsko-Polskiej Platformy Medialnej i intensywnie angażuje się w dziennikarstwo w celu rozpowszechniania przydatnych i ważnych informacji w różnych obszarach stosunków polsko-ukraińskich.
Absolwentka Uniwersytetu Jagiellońskiego. Od wielu lat aktywnie działa w życiu publicznym, w tym charytatywnie, na rzecz wsparcia oraz budowania dobrych relacji między Ukrainą a Polską. Jest członkiem zarządu Towarzystwa Kultury Polskiej na Zakarpaciu in. Gniewy Wołosiewicz.
Otrzymała 3 medale za działalność charytatywną i pomoc Siłom Zbrojnym Ukrainy podczas wojny z Rosją.
Joanna Surwiłło


Joanna Surwiłło
Joanna Surwiłło kieruje obszarem Economic Recovery & Development w International Rescue Committee (IRC) w Polsce, odpowiadając za projektowanie i realizację programów aktywizacji zawodowej, przedsiębiorczości, mikrofinansów i edukacji finansowej dla osób z doświadczeniem uchodźczym i migranckim.
Zrealizowała największy w Polsce program mikrograntów biznesowych dla uchodźców z Ukrainy, ponad 150 wspartych firm, oraz zbudowała kompleksowy system wsparcia zawodowego, z którego skorzystało ponad 5,000 osób w Polsce. W 2022 kierowała programem pomocy gotówkowej który wsparł 55,000 osób z Ukrainy.
Specjalizuje się w tworzeniu zintegrowanych modeli łączących edukację finansową z narzędziami wsparcia dochodowego i rozwoju małych firm. Jest współautorką kursów online nt. finansów i prawa pracy oraz twórczynią inicjatyw włączenia finansowego osób z Ukrainy realizując projekty w partnerstwie z samorządami, instytucjami rynku pracy i sektorem bankowym.
Od ponad 15 lat pracuje w sektorze rozwoju międzynarodowego w Europie i Azji Centralnej, budując mosty między polityką publiczną, praktyką terenową i innowacjami społecznymi.
Rusłan Syvoplias


Rusłan Syvoplias
Przedsiębiorca i menedżer z ponad piętnastoletnim doświadczeniem w zarządzaniu projektami edukacyjnymi, instytucjami finansowymi oraz spółkami operacyjnymi w Polsce i na Ukrainie. Specjalizuje się w tworzeniu i rozwoju innowacyjnych przedsięwzięć edukacyjnych oraz w realizacji projektów non-profit, łącząc strategiczne podejście biznesowe z misją społeczną.
Jako fundator i prezes Fundacji „Next Gen” od 2022 roku koordynuje inicjatywy wspierające rozwój edukacji, a od 2018 roku kieruje spółką FLP Sp. z o.o., realizując projekty w sektorze przedszkolnym i szkolnym. Wcześniej stworzył w Odessie przedszkole oraz szkołę podstawową „New Generation”. Ma bogate doświadczenie menedżerskie w branży finansowej – pełnił m.in. funkcję prezesa firmy leasingowej Lend-Lease, dyrektora regionalnego Credit Agricole Bank na południu Ukrainy oraz analityka rynku w Getin Holding. Karierę rozpoczynał jako prawnik w sektorze bankowym w Raiffeisen Bank.
Absolwent Wydziału Prawa Odeskiego Uniwersytetu Państwowego, uczestnik cyklu szkoleń „Akademia Managera III” Krajowego Punktu Kontaktowego NCBR ds. Programów Badawczych UE. Biegle posługuje się językiem ukraińskim i rosyjskim, a polski zna na poziomie zaawansowanym.
Jan Szyszko


Jan Szyszko
Sekretarz stanu w MFiPR. Odpowiada za strategiczne inwestycje w obszarach transportu, czystej energii oraz sektora małych i średnich przedsiębiorstw. Główny negocjator rządu ds. Krajowego Planu Odbudowy. Strateg polityczny ruchu Polska 2050.
Marek Szczepański


Marek Szczepański
Departament odpowiada za obsługę wszystkich środków publicznych (unijnych i krajowych), z których korzystają klienci banku. Marek od ponad 25 lat zajmuje się planowaniem i wdrażaniem programów publicznych, w tym wykorzystujących fundusze UE.
Doświadczenie zawodowe zdobywał w sektorze publicznym (m.in Ministerstwo Gospodarki, Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej, PARP, BGK) i prywatnym (firmy doradcze).
Andrzej Szmigiel


Andrzej Szmigiel
Partner i założyciel kancelarii prawnej DECISIVE Szmigiel Papros Gregorczyk (powstała w roku 2008) oraz agencji nieruchomościowej DECISIVE REAL ESTATE (powstała w roku 2018).
Przewodniczący Zespołu do Spraw Współpracy z Ukrainą przy Business Centre Club.
Ukończył Wydział Prawa i Administracji na Uniwersytecie Warszawskim (w roku 2003) a następnie aplikację sądową przy Sądzie Apelacyjnym w Warszawie zwieńczoną egzaminem sędziowskim (w roku 2006).
Specjalizuje się w prawie obrotu nieruchomościami i najmu komercyjnego oraz w prawie procesowym. W swojej karierze reprezentował Wynajmujących lub Najemców w ponad 400. prestiżowych transakcjach najmu komercyjnego w najbardziej klasowych budynkach biurowych w największych miastach w Polsce, w tym w dwóch spośród trzech największych transakcji najmu biurowego (reprezentując grupę Orange przy odnowieniu najmu na Miasteczku Orange - 45.000 m2 oraz grupę HB Reavis w transakcji najmu z grupą PEKAO S.A. na budynku Forest - łącznie ok 40 000 m2). Uczestniczył także w kilkunastu prestiżowych transakcjach najmu z dużymi podmiotami publicznymi lub z większościowym udziałem Skarbu Państwa. Od kilkunastu lat pracuje dla największych deweloperów mieszkaniowych oraz biurowych, jak również funduszy nieruchomościowych, uczestnicząc w kilkuset procesach due diligence oraz transakcjach nabycia nieruchomości lub spółek. Specjalizuje się w prowadzeniu sporów sądowych o wysokim stopniu skomplikowania, w tym przed sądami gospodarczymi, cywilnymi oraz administracyjnymi.
Aktywnie wspiera proces administracyjno-budowlany, w tym przy przygotowaniu inwestycji deweloperskich do realizacji i komercjalizacji oraz sporami budowlanymi i sąsiedzkimi.
Wieloletni wykładowca prawa procesowego, cywilnego oraz etyki na Aplikacji Radcowskiej przy Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Warszawie.
Wykładowca akademicki na najbardziej prestiżowych wyższych uczelniach w Polsce.
Kilkunastokrotny członek komisji egzaminacyjnych na egzaminach radcowskich.
Członek Wyższego Sądu Dyscyplinarnego (wcześniej przez 4 kadencje członek Okręgowego Sądu Dyscyplinarnego w Warszawie).
Arbiter przy Sądzie Polubownym OIRP Warszawa.
Kilkunastokrotny Przewodniczący corocznych Zgromadzeń OIRP Warszawa
Wraz z kancelarią laureat wielokrotnych nominacji do nagrody Kancelarii Prawnej roku organizowanych przez EuropaProperty.
Dariusz Szymczycha


Dariusz Szymczycha
Koordynuje sprawy odbudowy i modernizacji Ukrainy, współpracy samorządów Polski i Ukrainy, prowadzi Polsko – Ukraiński Portal Gospodarczy eDIALOG https://edialog.media
Uczestniczył w misji dobrej woli Prezydenta Aleksandra Kwaśniewskiego podczas Pomarańczowej Rewolucji 2004 roku.
Alicja Tarkowska


Alicja Tarkowska
Na co dzień zajmuje się bieżącą obsługą prawną spółek z kapitałem zagranicznym. Specjalizuje się w prawie gospodarczym, prawie pracy, prawie własności intelektualnej oraz prawie nowych technologii.
Jest nauczycielem akademickim związanym z Katedrą Prawa Cywilnego Uniwersytetu Łódzkiego, gdzie prowadzi zajęcia z prawa cywilnego i własności intelektualnej. Obroniła z wyróżnieniem rozprawę doktorską poświęconą problematyce prawa autorskiego w produkcji fonograficznej. Jest autorką publikacji z prawa własności intelektualnej. Współtworzy droitpolonais.fr – serwis informacyjny o prawie polskim dla Francuzów i frankofonów. Aktywnie angażuje się w działalność społeczną – pełni funkcję prezeski Fundacji Muzyko, jest członkiem założycielem i członkiem zarządu Stowarzyszenia RFE Pologne – francuskojęzycznej sieci przedsiębiorców.
Andrii Tkach


Andrii Tkach
Urodził się w 1974 roku w Czernihowie, Ukraina.
Absolwent studiów magisterskich w zakresie administracji publicznej.
Od 2006 roku pracuje w Wydziale Współpracy ze Służbami Bezpieczeństwa Publicznego oraz ds. Mobilizacyjnych, Obronnych i Specjalnych Urzędu Miasta Czernihowa. Karierę rozpoczął jako główny specjalista, następnie pełnił funkcję zastępcy naczelnika, a od 2016 roku kieruje całym wydziałem.
Zakres odpowiedzialności:
- współpraca ze Służbami Bezpieczeństwa Publicznego,
- zadania mobilizacyjne,
- zadania obronne,
- zadania specjalne.
Karol Tofil


Karol Tofil
Z BGK związany od 2018 r., obecnie na stanowisku Dyrektora Biura ds. Partnerstw Międzynarodowych i Analiz, gdzie odpowiada za business development w zakresie projektów współpracy rozwojowej realizowanej przez Bank. Wcześniej Przedstawiciel BGK w Brukseli. Przed pracą w Banku związany z Ministerstwem Gospodarki (2009-2014) oraz Stałym Przedstawicielstwem RP przy UE (2014-2018), gdzie odpowiadał za politykę handlową. Absolwent UW oraz KSAP.
Mariusz Tywoniuk


Mariusz Tywoniuk
Prokurent w Grupie OCG, wspólnik Kancelarii Prawnej Tywoniuk & Skórska, prezes Fundacji Iustus
Prawnik, ekonomista. Specjalista z zakresu prawa obrotu gospodarczego. Praktykę w tym obszarze prowadzi od 1998 roku. Obecnie Wspólnik Kancelarii Prawnej Tywoniuk & Skórska i prokurent Grupy OCG realizujących obsługę inwestycji zagranicznych w Polsce i polskie inwestycje na Ukrainie. Przekształcenia podmiotów prawa handlowego, procesy naprawcze, restrukturyzacyjne, przygotowanie i sprzedaż spółek handlowych oraz obsługę prawną firm. Od roku 2010 jest zaangażowany w zacieśnienie wymiany handlowej z Ukrainą, W roku 2015 został dyrektorem rzeszowskiego przedstawicielstwa Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej, a od grudnia 2017 roku piastuje stanowisko członka rady Izby (najwyższy organ Izby).
W 2015 roku wyróżniony przez Bank Światowy dyplomem uznania za wkład w rozwój przedsiębiorczości, a w 2018 roku wyróżniony przez PUIG Polsko Ukraińską Buławą Gospodarczą za wyjątkowy wkład pracy w rozwój polsko-ukraińskiej współpracy gospodarczej.
Jako doktorant Wydziału Prawa Uniwersytetu SWPS prowadzi badania naukowe nad zagadnieniami prawa obrotu gospodarczego. Jest absolwentem Wydziału Prawa Uniwersytetu SWPS w Warszawie, gdzie ukończył studia jednolite na kierunku: Prawo. Ukończył studia podyplomowe – Prawo gospodarcze na Katedrze Prawa Cywilnego i Gospodarczego wydziału Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie. Uzyskał tytuł magistra zarządzania realizując specjalność Rachunkowość w Zarządzaniu finansami Przedsiębiorstw na Wydziale Zarządzania Politechniki Rzeszowskiej oraz tytuł licencjata Europeistyki na Wydziale Administracji Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Rzeszowie. Ukończył studia pierwszego stopnia: Współczesne Stosunki Międzynarodowe na Wydziale Nauk Politycznych Wyższej Szkoły Humanistycznej w Pułtusku.
Dodatkowo od 2012 roku zajmuje się problematyką prawną szeroko rozumianej ekonomii społecznej. Pełni funkcje doradcze na rzecz podmiotów ekonomii społecznej oraz jest doradcą OWES i Lustratorem Spółdzielni. Od 2014 roku wiceprzewodniczący Rady Nadzorczej Ogólnopolskiego Związku Rewizyjnego Spółdzielni Socjalnych w Warszawie.
Autor szeregu prawniczych publikacji w obszarze prawa obrotu gospodarczego, spółek kapitałowych oraz spółdzielni socjalnych. Uczestnik i prelegent konferencji krajowych i międzynarodowych.
Nedim Useinow


Nedim Useinow
Nedim Useinow jest kierownikiem programu w ramach inicjatywy GMF Ukraine Cities Partnership. Koncentruje się na wspieraniu odbudowy oraz zrównoważonego, innowacyjnego rozwoju miast Ukrainy.
Przed dołączeniem do GMF Useinow pełnił funkcję kierownika programu w ARTICLE 19, gdzie zarządzał projektami dotyczącymi bezpieczeństwa cyfrowego i praw człowieka. Współpracował również z Fundacją Jerzego Regulskiego na rzecz Demokracji Lokalnej, polską organizacją promującą samorządność, jako ekspert pomagający dzielić się doświadczeniami Polski w zakresie transformacji demokratycznej z miastami ukraińskimi. W TechSoup kierował projektami skupiającymi się na cyfryzacji usług publicznych na poziomie gminnym na Ukrainie. Wcześniej, w Solidarity Fund PL, był członkiem zespołu koordynującego program grantowy wspierający reformy decentralizacyjne na Ukrainie.
Useinow studiował politologię i kulturoznawstwo na Uniwersytecie Gdańskim i Uniwersytecie Warszawskim. Był wykładowcą gościnnym i autorem kilku publikacji naukowych. Regularnie pojawia się w mediach, komentując sprawy polityczne, bezpieczeństwo regionalne i rozwój lokalny.
Weronika Marczuk


Weronika Marczuk
Radczyni prawna, przedsiębiorczyni z dyplomem MBA, ekspertka stosunków polsko-ukraińskich oraz rynku ukraińskiego, producentka i działaczka społeczna; Przedstawicielka Rzecznika Praw Obywatelskich Ukrainy w Polsce, Prezes Zarządu OPP Towarzystwa Przyjaciół Ukrainy; autorka i prowadząca programu TVP „Odbudowa z Weroniką Marczuk” na SlawaTV. W latach 2016–2018 kierowała Biurem Zarządu Ukrzaliznytsi w Kijowie, w 2018–2020 - CEO Polish Business Center (Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej) w Kijowie; od 2019 pełnomocnik PUIG na rynek ukraiński, od 2023 Wiceprzewodniczącą Rady PUIG.
Działa na styku kultury, prawa i spraw społecznych, budując mosty polsko-ukraińskie poprzez biznes, kulturę, działalność na rzecz ochrony praw człowieka i dzieci.
Marcin Witczak


Marcin Witczak
Prezes Zarządu Laude Smart Intermodal S.A. oraz ATS S.A., CEO
Absolwent Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, kierunku marketing i zarządzanie. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie zawodowe w branży stalowej i kolejowej. Od ponad 10 lat jest właścicielem i Prezesem spółki Laude Smart Intermodal S.A., a od ponad 15 lat współwłaścicielem i Prezesem Zarządu spółki ATS S.A.
Jest współtwórcą innowacyjnego kolejowo-drogowego systemu intermodalnego łączącego kraj Europy Wschodniej, w tym przede wszystkim Ukrainy z Państwami UE. Jego idee i inspiracje stały się podwalinami pod projekty kontenerów intermodalnych, jednych z najbardziej postępowych na rynku logistycznym.
Właściciel jednego z największych i najnowocześniejszych w Polsce przeładunkowych terminali logistycznych w Zamościu. Laureat wielu nagród, które odebrał zarówno w imieniu firmy jak i swoim. Biegle włada językiem angielskim i rosyjskim.
Andrzej Wrębiak


Andrzej Wrębiak
Partner w firmach doradczych i konsultant z 30-letnim doświadczeniem w obszarze doradztwa strategicznego, finansowego i transakcyjnego dla podmiotów gospodarczych. Obecnie Prezes Empiria Consulting (Warszawa). Doktor nauk ekonomicznych. Od 2022 r. Dyrektor Zarządzający Centrum Doradztwa Biznesowego Polsko-Ukraińskiej Izby Gospodarczej.
Paweł Wuttke


Paweł Wuttke
Osoba, dla której granice są jedynie wyzwaniem do pokonania! Choć z wykształcenia filolog angielski, od początku swojej kariery zawodowej poświęcił się współpracy międzynarodowej, łącząc ludzi, instytucje i miasta. W samorządzie aktywnie budował partnerstwo Chorzowa i Tarnopola, w edukacji kierował umiędzynarodowieniem uczelni wyższej na Śląsku, a od 2008 roku związany jest z branżą IT – przez lata współpracując z takimi firmami jak Wasko SA i COIG SA.
Od 2016 roku jest częścią zespołu Future Processing, gdzie kieruje działaniami w Ukrainie, pełniąc rolę CEO Future Processing Ukraine. Uważa że biznes to nie tylko zarabianie pieniędzy ale przede wszystkim ludzie i wartości.
Bogdan Zawadewicz


Bogdan Zawadewicz
Bogdan Zawadewicz jest Dyrektorem Biura Analiz Ryzyka Geopolitycznego w Banku Gospodarstwa Krajowego BGK w Polskim Banku. Jest absolwentem Instytutu Nauk Politycznych Uniwersytetu Warszawskiego. Przed dołączeniem do Banku pracował w Ośrodku Studiów Wschodnich (OSW) oraz w Instytucie Leibniza Studiów Europy Wschodniej i Południowo-Wschodniej (IOS) w Ratyzbonie, gdzie był członkiem grupy badawczej „Frozen and Unfrozen Conflicts”. Ponadto uczestniczył w stażach naukowych i badawczych w takich instytucjach jak London School of Economics IDEAS, Higher School of Economics (HSE) w Moskwie, Center for Southeast European Studies w Grazu, Central European University (CEU) w Budapeszcie, University of Michigan w Ann Arbor, a także na uniwersytetach w Niszu, Nowym Sadzie i Bukareszcie. Był również stypendystą niemieckiego BAYHOST. Ponadto współpracował jako konsultant z Instytutem Goethego w Tel Awiwie przy projekcie „Negotiations Matter”, który koncentrował się na konflikcie zbrojnym w Bośni i Hercegowinie.